De dierenarts zou net komen voor het inenten van Indy en het bijvijlen van haar kiezen. Ik had nog een paar vragen aan haar, aangezien Indy de laatste tijd nogal klungelt met diarree.
Toevallig mestte Indy net toen de dierenarts er was. En ineens zagen we rode wormpjes in de mest!! Dus ik zei direct: 'Ohjee, bloedworm..' Maar ik moest me niet druk maken, dat viel wel mee. Ze heeft even in de poep staan turen en is toen gegaan. Met de mededeling dat ik vanavond kan bellen over welke wormenkuur ik moet gebruiken.
Ik vind zelf dat de dierenarts erg weinig deed en vertelde. Ze had op z'n minst Indy even kunnen onderzoeken! Heb dus direct een ander gebeld en die komt morgen kijken.
Natuurlijk heb ik dagelijks Indy's mest gecontroleerd, juist omdat ze steeds wat diarree had. Anderhalve week terug is ze nog ontwormd met Equimax, en ik ontworm elke 6 weken.
Heb ook direct de mest van de weidegenootjes gecontroleerd, daar zag ik niks in. Maarja, bij Indy liepen de diarree problemen ook al wat langer en daar komen ook nu pas wormpjes uit. Gelukkig zijn de andere pony's tot nu toe nog gezond, en mesten ze goed.
Dus heb de staleigenaar en Waterkippie van Bokt gebeld (de eigenaars van de overige pony's). Indy komt waarschijnlijk tijdelijk dag en nacht op stal ivm besmetting. En de hele weiden worden gemaaid en opnieuw gemest.
De vraag is nu, heb ik goed gehandeld? Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik vind dat de dierenarts meer moet doen, maar misschien is het wel normaal dat ze niets doet. Hoewel ik ook verhalen heb gehoord van onder andere ontwormen in de spier.
Verder wil ik graag meer weten over bloedwormen, weet er namelijk weinig van af.
Alvast bedankt voor jullie hulp!