Ervaring met rugbehandeling/inspuiten maar dan anders!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Ervaring met rugbehandeling/inspuiten maar dan anders!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 10:46

Wist niet hoe ik de titel duidelijker moest plaatsen want bij het woord inspuiten denkt iedereen direct aan echt inspuiten.

Mijn paard heeft een zeer slecht bespierde rug door diverse oorzaken. Onder behandeling van kliniek en daar staat hij nu, vandaag wordt hij gemanipuleerd (2e keer, nu loswerken, vorige keer rechtzetten), daarna wordt hij direct onder de huid ingespoten met een vloeistof die als het ware een laagje tussen ruggewervels en huid inlegt. Die vloeistof moet ervoor zorgen dat niet-actieve spiercellen versneld en versterkt gaan reageren. Het lijkt dus op anabolen, maar dat is het niet.

Wie zegt dit wat en heeft er ervaring mee??

spiker

Re: Ervaring met rugbehandeling/inspuiten maar dan anders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:07

Waarom bel je de kliniek niet op en vraag je hoe het heet?
Het zegt mij in ieder geval niets

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 14:39

Ik kan morgen mijn paard weer ophalen nadat deze dus zo behandeld is. Ik heb er al voor gekozen om het gewoon te proberen omdat ik het de moeite waard vind, vroeg me alleen af of er anderen waren die er misschien ervaring mee hadden....

Denk dat als iemand dit heeft laten doen ze wel weten waar ik het over heb en de precieze naam niet nodig hebben.....

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:07

Mijn paard heeft 2 jaar terug ook een aantal injecties gehad, omdat hij last had v zijn rug. Het heeft m goed geholpen. Nu laat ik sinds n jaar elke 3 maanden n fysio komen die m lekker los werkt. Hierdoor gaat t erg goed met hem. Ik krijg vd de fysio ook tips hoe ik zelf enkele oefeningen kan doen bij m en wat hulp bij t rijden zelf geeft ze ook. Ze wil ons soms dus even aan t werk zien om te kijken hoe t gaat.
Je zou dus eventueel ook n fysio kunnen laten komen om je paardje los te houden en hulp om de spieren aan t werk te zetten zodat ze toenemen.

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:26

Nou daffodil,
wat jij uitlegt klinkt toch heel interessant. Ben zeker erg benieuwd naar de precieze naam.

Op de kliniek waar ik werk wordt na de manuele therapie ook wel eens ingespoten, maar die stof heeft een andere werking (Het remt de ontsteking en verweekt het kapsel rondom de behandelde gewrichten) Ook wordt er gewerkt met anabolen, maar jij zegt zelf dat het middel dat bij jouw paard gebruikt wordt, geen anabool is. Wil dus graag weten wat het wel is.

Wat over fysio gezegd wordt is waar. Zonder goede spiertraining heeft het ispuiten met zulke middelen helemaal geen zin.
Dat wordt trainen!!! Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 09:49

Ja Dewi, daarom de titel van het topic, want het is dus niet het "gewone" inspuiten. Geloof niet dat Van Toor de naam genoemd heeft, want marjolein wist t ook niet. En ja dan sta je daar en ik wil graag dat ie weer goed gaat lopen, dus zeg je al snel laten we het maar proberen.

Ik mag m vanavond halen, dan zit er een uitgebreide brief bij met wat ze gedaan hebben en vooral....het trainingsschema. Daar zijn ze in Wassenaar altijd heel goed mee. Heb uiteraard wel getraind en ook best behoorlijk ook, en hij zag ook wel verbetering, alleen bij lange na niet genoeg. Hij loopt nu in ieder geval wel recht (was behoorlijk scheef) en absoluut regelmatig in stap/draf/galop. Daar was niets op aan te merken. Het gaat er puur om dat zijn rugspieren te mager zijn waardoor zijn ruggegraat teveel "op" zijn rug ligt. En dan is het ook wel logisch dat er aan de longeerlijn prima gewerkt kan worden, maar als ik erop zit dat dat een stuk minder gaat. Of dat dan druk op de rug zelf of irritatie van de te hoog liggende ruggegraat is, ja dat is de vraag.

Inmiddels ook met pessoateugel aan de gang geweest, giga goede ervaring mee want hij liep fantastisch. Dus nieuwe longeersingel gekocht om flink mee aan t werk te gaan! En wellicht als je in de buurt bent voor Regien, gooi ik Harm er wel een keer achteraan bij je!

Trouwens even offtopic, gister regien gereden voor Marjo (ongelukje met dr voet met paard van dr zus), moet zeggen dat ze heerlijk loopt!

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:44

Hoi Daf,
wat fijn dat het dan weer zo goed gaat met je paardje. Misschien kun je me laten weten wat er dan in die brief staat geschreven over de werkzame stof. Ik kan altijd van Toor nog bellen natuurlijk. Niet over jouw paard dan, maar wel in het algemeen.

Offtopic: ik heb toevallig gisteren marjolein gesproken. ze vertelde dat het heel goed gaat met regina, en dat ik dus voorlopig even niet hoefde te komen. De lessen bij jou gaan lekker heb ik begrepen. Maar ik zal heus binnenkort wel weer op jullie manege rondlopen. Dan moet je me maar even aanschieten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 11:51

Daar ik van mijn man een supersonische gloednieuwe computer met alles erop en eraan heb gekregen thuis, kan ik dat verhaal van Van Toor morgen wel even doorsturen. Ben zelf ook benieuwd naar longeren/rijden, nog even geduld vanavond weet ik meer.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:55

Daffodil, vraag aan Frans of hij het even uitdraait op de computer voor je, ik krijg als ik er geweest ben ook altijd een samenvatting van de behandeling mee (gelukkig kom ik er niet zo vaak Haha!).

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 11:59

Ja als het goed is, hangt de envelop bij zijn box vanavond! Dus dan weet ik hoe het heet! Ging mij er in dit topic eigenlijk om of iemand dit ook al eens had laten doen en wat zijn/haar ervaringen ermee waren, maar begin te denken dat ik weer iets experimenteels heb.....

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:05

Ik ben d'r ook bang voor Haha!. Ik heb er in ieder geval echt nog nooit van gehoord of iets over gelezen. Nou ja, als het maar helpt Lachen. Wil je het hier nog even neerzetten? Is toch wel interessant!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:20

Pakina werd regelmatig ingespoten in haar rug. Dit gebeurde in Bodegraven. In haar benen maakte zij geen gewrichtssmeer aan en dus werd ze hier een handje bij geholpen. Ze heeft er op korte termijn altijd baat bij gehad, helaas had het op lange termijn niet het gewenste effect..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 06:59

@djesseka, ja dat inspuiten ken ik uiteraard wel, maar dat hebben ze dus niet gedaan.

Inmiddels wat wijzer geworden uit de brief die bij Harm zn stal hing. Ook een mooie trouwens, was mn paard kwijt! Bij de stal waar ik m achtergelaten had stond in plaats van mijn naam met koeieletters: SNOT, HOEST, DESINFECTEREN, dus ik verder gezocht, maar je raadt t al......dat was m dus, kleine bijkomstigheid.....

Hij is dus gemanipuleerd om zijn rug losser te maken en daarna behandeld met mesotherapie, dat bestaat uit een hele serie kleine injecties net onder de huid om precies dat gebied te kunnen behandelen waar hij gespoten wordt. Het wordt dus echt vlak onder de huid gespoten. Alleen stond in de brief helaas niet welke stof ze ingespoten hadden, dus dat vraag ik nog wel een keer na.

Nu in ieder geval flink stappen met m gedurende tien dagen en daarna er weer een keer op, ben heeeeeel benieuwd!