We zijn nu zover dat ik weer gewoon met haar aan het werk ben. Ik ben dressuurmatig (M2 niveau) aan het trainen en maak regelmatig een buitenritje (ook over het harde). Springen mag en doe ik nog niet.
Opzich gaat het heel goed, maar sinds 2 weken is haar been geregeld DIK!
Ze loopt er prima op, is niet kreupel ofzo! Ik ben wel meteen gaan koelen (15 min. afspuiten). 's morgens is het vaak dikker en nadat ze in de wei heeft gelopen of na arbeid is het iets minder dik.
Toch heb ik de DA erbij gehaald (zekere, voor het onzekere, ik was erg bang dat het toch weer een peesblessure was), maar volgens de DA is het gewoon VOCHT?!
Volgens hem is en blijft dat been een zwak punt en is de doorbloeding in dat been niet zo goed, de afvalstoffen worden niet zo goed afgevoerd en daardoor is dat been dikker (houdt vocht vast)! Ik kan volgens hem gewoon doorgaan met trainen zoals ik deed! (hij vond dat hij voor niks gekomen was, hij zag een klinisch goed paard zei hij)Nu heb ik afgelopen week toch rustiger aan gedaan en ging het opzich best goed met dat been. MAAR nu heb ik gisteravond weer 1 uur prive dressuurles gehad (redelijk pittig), thuis heb ik haar been 10 min. afgespoten en haar op stal gezet......EN ja hoor! VANMORGEN was haar been echt weer HEEL DIK
Ze is er dan ook gevoeliger aan....
WAT MOET IK NU DOEN?!?!? Zal het werkelijk alleen vocht zijn, zoals de DA zegt OF zal het toch een peesblessure zijn (waar ik zelf toch bang voor ben?!)