Hoef brokkelt een beetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Merle

Hoef brokkelt een beetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 20:53

Halloo Mijn paardje heeft aan de onderkant van haar hoef ( als ik uitkrab) 1 plekje wit wat afbrokkelt Boos! Er zijn hier vast meer topics over, maar de zoekfunctie doet het niet Verdrietig Wat kan je hier tegen doen? is het dan droog ofzo? zoiets hoorde k eerst maar is dat zo? x Merle

xx_Merle

Re: Hoef brokkelt een beetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 23:09

niemand nee:p

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 08:41

Maak er even een foto van waar het precies afbrokkeld. In de huiskamer bij de natuurlijke bekappers kan er dan een antwoord gegeven worden. (of PM me even)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 08:54

alles wat eruit brokkelt als je er met een hoevenkrabber overheen gaat (dus niet snijden met een mes) mag eraf, dat is, zoals de reguliere hoefsmid het noemt, een volle zool. Het is wit kruimelig spul, je kan het laten zitten, maar je kan het er ook afkrabben. het valt er op den duur vanzelf uit of de smid snijdt het weg.

ga zelf nooit snijden, alles wat je met een hoevenkrabber weg kan vegen, kan geen kwaad!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:06

Dat kan normaal gesproken geen gevaar. Gewoon goed schoonkrabben. Dat witte spul is idd volle hoef dus overtollig. Niet droog ofzo.
Wat je wel in de gaten moet houden is dat je de paarden die op zaagsel staan wel sneller dan de andere paarden droge hoeven hebben.
Dus die moet je sneller invetten.

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 13:34

Mijn paardje staat op stro:D
maar het kan dus geen kwaad:) bedankt voor jullie reacties!