Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

dus dat wordt ff afwachten.. 

en dat vind ik echt belachelijk, zeker als het nu algemeen bekend is!
Wat doet ze dan? Als je 2x per dag temperatuurt, kun je namelijk snel een verandering waarnemen. Zijn er geen mensen die je bij het temperaturen kunnen helpen?

bleuberta schreef:Er is idd geen wet over droes, je mag met je paard gaan en staan waar je maar wilt.

stalleke schreef:Dat vind ik dus ook niet.. En sommige mensen gaan komend weekend gewoon op wedstrijd en dat vidn ik gewoon triest!
En niet na een andere stal mag gaan.griebels schreef:Hoe zit het met paarden die in contact geweest zijn (door de stal heen) met het besmette droes paard als hij wrs al ooit droes heeft gehad? Draagt hij het met zich mee? Ook als je hem zou wassen voordat je naar andere paarden gaat?
Citaat:Elk paard is drager van droes, en het zit overal en altijd...

bleuberta schreef:stalleke schreef:Dat vind ik dus ook niet.. En sommige mensen gaan komend weekend gewoon op wedstrijd en dat vidn ik gewoon triest!
Maar dat wil dus zeggen dat je ook niet na de bv. wedstijd in eindhoven mag gaan kijken(mee helpen), je kan namelijk ook zelf de bacterie meenemen....En niet na een andere stal mag gaan.
Zo lang het paard geen verschijnselen heeft van Droes mag je gaan en staan waar je wil. Zegt de nederlandse WET.
Er mogen geen paarden op het bedrijf komen, maar WEL vertrekken en later weer terug komen!!!
Als de DA tegen mij zou zeggen dat ik gerust kon gaan dan zou ik ook gaan!!
Elk paard is drager van droes, en het zit overal en altijd......
griebels schreef:Hoe zit het met paarden die in contact geweest zijn (door de stal heen) met het besmette droes paard als hij wrs al ooit droes heeft gehad? Draagt hij het met zich mee? Ook als je hem zou wassen voordat je naar andere paarden gaat?