last van linkerschouder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shaolanneke

last van linkerschouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 17:52

mijn paard is al wat stijver op de linkerschouder, ze wordt 19 mei ook door Eric Laarakkers hiervoor behandeld.

Nou kwam ze afgelopen zondag kreupel uit de paddock, heel kort op links echt vanuit de schouder. Lekker wezen stappen en ingesmeerd met spul en daarna liep ze alweer wat makkelijker. Vandaag ging het stappen weer een stukje beter. Op weg naar de paddock was er trouwens niets aan de hand, het was pas ná het losgooien, ze heeft niet gek gedaan of zo, misschien met rollen of zo gebeurd...

Weet/ heeft iemand tips wat ik er zolang aan kan doen ? bv massage of zo ?

kiana

Re: last van linkerschouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 23:34

Mijn paard had de zelfde symptomen.
Bleek, heel knullig..........een puinsteentje tussen het ijzer en de hoef te zitten, precies in de groef.

Ik krab zijn hoeven elke dag uit, het was mij niet opgevallen. Bloos
Toevallig hoorde ik het tikken van het steentje met de hoevenkrabber.
Het deed hem goed zeer om te verwijderen, maar probleem was opgelost. Hij stapte voor, kort, lang.

Als het dat niet is, wat ook logisch is dan weet erik het wel.

Hij zal het anders wel kunnen vinden en behandelen, de mijne is ook onder behandeling daar.

Succes

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:34

Mijn paard had ook een tijd last van haar schouder en wat ik ook deed.. niets hielp! Toen werd ze behandeld door Steffi v.d. Laarse (heeft bij Eric Laarakkers gewerkt) en het bleek dat er een spier bij haar 2e rib 'klem' zat! (geloof me, daar kom je zelf nooooit op) Knipoog Na wat handelingen en oefeningen door Steffi was het na een weekje stappen over. Dus ik zou maar rustig aan doen met je paard totdat je bij Eric geweest ben, die vind de oorzaak echt wel. Succes!

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 18:19

ondertussen loopt ze weer helemaal goed! Rij sinds woensdag ook weer en a.s. zondag gewoon op wedstrijd, van stilstaan en stappen wordt ze toch niet beter want ze wordt dan zo gek als een deur. Nog twee weekjes en dan komt Laarakker....ik ben benieuwd. Dat er wat aan links gedaan moet worden is zeker !