Astma bij paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mvanlenthe

Astma bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 15:48

Mijn pony heeft dus astma hebben jullie nog tips? Ze hoest alleen onder het rijden ( nu een paar weken weer met haar bezig twee keer in de week opgebouwd naar een half uur nu ) Ze staat al op zaagsel krijgt medicijnen en haar hooi word vermengt met persvoer en word nat gemaakt. Op t moment staat ze overdag de hele dag in de wei en vegen en strooien word minstens twee uur voordat ze naar binnen gaat voor het laast gedaan. Heb het idee dat ik nog wel meer zou kunnen doen maar wat???

classic_life

Re: Astma bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:22

in plaats van zaagsel kan je ook vlas gebruiken... is minder stof

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:55

Hou het hoesten in de gaten. Ik weet niet of je er een dierenarts naar hebt laten kijken, maar ik zou je aanraden om de dierenarts naar zijn longen te laten luisteren. Het kan namelijk ook C.O.P.D. zijn, dampigheid en als je de pony dan toch zou blijven rijden, worden de symptomen erger. Verder klinkt het alsof je goede voorzorgsmaatregelen treft.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:46

Misschien kun je honing gebruiken, dat verzacht de keel.

Mvanlenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 11:53

DA is er al een tijd geleden bij geweest en we wisten het toen we haar kochten 3 jaar geleden al en hebben ook medicijnen van de DA gekregen en die is er nu ook weer bij geweest en had geen aanmerkingen behalve dat het al een stuk beter is geworden en dat ze gewoon aan het werk kan. Het is geen dampigheid en merk nu ook dat ze door het werk weer beter in haar vel zit en er minder last van heeft. Heb vlas besteld dus eens kijken hoe dat gaat en zal eens honing door haar brok proberen. Dankjullie voor de tips en ga het zeker proberen het hoestten is vrijwel nihil nu, maar het kan altijd beter vind ik

groetjes