Paard aan huis laten rontgenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zorgzaam

Paard aan huis laten rontgenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 11:40

Hebben jullie hier ervaring mee en een adres van dierenartsen die dat doen?

Alvast bedankt!

Dewi

Re: Paard aan huis laten rontgenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:01

www.edigit.nl

heb er zelf geen ervaring mee, mijn collega dierfysio wel

sandra26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:02

Hoi hoi

Ik heb vorig jaar een jong paard op stal laten rontgenen
door edigit en ik was te vreden erg aardige mensen. Ik geloof dat
er toen een stuk of 5 moesten gebeuren en iedereen was tevreden.

Groetjes

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:43

Inderdaad, Edigit, uit Etten-Leur.
Toevallig zijn ze afgelopen zaterdag bij mij thuis geweest om een van de paarden te rontgenen en scannen.
Je krijgt keurig een verslag + een cd waar de foto's op staan.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:47

Ik heb 2 weken geleden Gooiland uit Weesp Miro laten röntgenen, heel erg handig, zo hoefde ik geen trailer te huren, iemand te zoeken die de trailer kon trekken, niet de hele dag op pad Haha!

imago

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:27

Ik heb mijn paard laten fotograferen door van der Bogaard van dierenartsenpraktijk Kennemerland te Bergen noord holland.

Het is ook een zeer goede veearts absoluut een aanrader

groetjes imago

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:43

x
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:39

Ik heb een belgische veearts laten komen, die foto's van mijn paard zijn voorbenen heeft genomen. Voordelen: je hoeft er zelf niet op pad, en hij is goedkoop!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:34

janna schreef:
Ik heb foto's gezien van E digit, en van een dierenarts van een praktijk. De laatsten waren een stuk scherper en beter van kwaliteit.

Ga ik in mee. Bij 1 van mijn paarden was het zo dat op basis van de foto's van Edigit geconcludeerd werd dat het straalbeen een ruime 3 was, terwijl toen de foto's een jaar later werden overgedaan in een kliniek het een krap 2-tje bleek. Dat is dus wel het verschil tussen wel niet kunnen verzekeren!
Ik zou aanraden om als het enigszins mogelijk is toch met je paard naar een kliniek te gaan.

gisella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:58

Edigit komt aan huis door heel Nederland. Ze werken met mensen die zeer bedreven zijn in het maken van foto's bij alle soorten paarden.
De kwaliteit van de foto's is zeer goed, ze doen absoluut niet onder voor foto's uit een kliniek, zoals hierboven wordt gezegd. Edigit maakt ook PROK-foto's. De foto's krijg je op CD en indien gewenst krijg je ook de 'normale' röntgenafdrukken.

gisella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:04

Het verschil in beoordelen van de foto's is waarschijnlijk een verschil van inzicht tussen de verschillende dierenartsen. De foto's die Edigit maakt kunnen met het computerprogramma zo goed bewerkt en bekeken worden dat zelfs een minimale afwijking te zien is. De beoordeling is niet anders dan op een kliniek, maar zoals gezegd, soms hebben dierenartsen een andere mening dan een collega. Dit is op klinieken echter ook het geval.

Dus kort gezegd: de kwaliteit van de foto's is net zo goed en vaak zelfs beter dan op een kliniek!!!Kijk maar eens op EDIGIT.NL
De foto's zijn uitzonderlijk scherp!

jenn66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:49

Daar ben ik het niet mee eens, vooral buitenlandse kopers komen wel eens met zo een portable rontgeapparaat aan en heb al vaker gehad dat paarden goed uit de rontgen komen die al paar maanden daarvoor gekeurd waren en er niet zo goed vanaf kwamen..

Je begrijpt ik vind zo een rontgen apparaat geweldig

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:26

Mijn ervaringen met E-digit zijn zeer positief. Het feit dat ze aan huis komen was voor mij ideaal, aangezien ik een merrie heb die niet in de trailer gaat. De foto's zijn kwalitatief echt wel in orde, ze kunnen helemaal worden uitvergroot, ingezoomd etc.
En het feit dat de ene DA een 2tje geeft en de ander een 3tje, zal altijd wel voor blijven komen, heb het zelf meegemaakt met foto's die gemaakt waren bij Honselersdijk, door Dhr. Maree. Hij beweerde dat de straalbenen 2tjes waren, terwijl mijn eigen DA er overtuigd van was dat het 3tjes waren...... dit hou je dus altijd helaas....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:18

Ik ga gewoon naar Maree. Zo zeurt de verzekering niet, heb je een juist beeld, geen invloed van indirect licht op de rontgen, en hou je alle buitenlandse veterinairs tevreden.

Ik vind, als je ziet dat je een loden jas aan moet, alle lichten uitmoeten in Utrecht of waar ook, dat je dat moet houden zo omdat het waarschijnlijk niet voor niets is.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:39

Ik heb ook een keer gooiland uit weesp gehad voor rontgenfotos,ging heel goed allemaal

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:19

in Canada, waar ik toen werkte, werden alle paarden aan huis op de rontgenfoto gezet. Kwam toch vaak voor dat er toch net te onduidelijke foto's uitkwamen en er dan weer gezeur kwam voor verkoop, waardoor de paarden alsnog naar de kliniek moesten (zelfde DA) voor duidelijke foto's.
Maar, of dat in NL ook zo is qua kwaliteit weet ik niet, heb wel gemerkt dat veel medische dingen in Canada een stuk minder waren.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 15:41

Ik kan je wel een naam geven maar dat is in België, ik weet niet of je daar wat mee bent, of je ver van de grens woont? Ik moest wel aan huis omdat mijn paard toen al twee maanden stil stond en zo gek was dat ik haar niet meer durfde vervoeren Bloos Ik had helemaal niet te klagen over de kwaliteit, ik heb nadien röntgenfoto's gezien van de kliniek en zag niet zo héél veel verschil. De prijs viel toen best mee, ik geloof iets van een 50-60 euro voor vier foto's (twee per been). Voorrijkosten en onderzoek incl.