Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Zelfs de scheiding toen Fayette de opfok in ging, ging zonder noemenswaardige problemen. Fayette stond te roepen in haar (nieuwe) stal terwijl Lowara op 20 meter afstand op haar dooie gemakkie van haar hooinet stond te eten in de trailer.
Sjuimpje schreef:Die dieren bleven in het rijden ook veel langer slap als normaal is.
shirley23 schreef:Waarom zou het niet kunnen.
Als je kijkt naar kuddes in het wild. Daar gaan 2 jarige merries ook de kudden uit om bij een andere hengst te gaan leven en om drachtig te worden.
Wij mensen zijn gewoon veelste voorzichtig en willen de paarden op de mensen laten lijken hoe zeg je dat??
2 jr is echt niet te jong. Waarom zou een hond met 1 jr wel zwanger mogen worden een een merrie niet???Beetje onzin. Het is hoe je merrie zelf is opgevoed. Is je merrie door een slechte moeder opgevoed met weinig aandacht. Dan is het zo veel % kans dat zij ook zo is.
sorry hoor, maar een hond met 1 jaar? das ook hartstikke slecht!! dat kan in principe ook pas vanaf 2 jaar, en de meeste fokkers doen dat ook gelukkig. verder zou ik het ook niet aan raden om een 2 jarige merrie te laten dekken. en waarom zou je het ook doen? om een veulen meer te krijgen? of omdat je niet een jaartje langer kan wachten? als het risico's meebrengt, waarom zou je het dan proberen? daar kan ik met mn verstand niet bij, sorry..
Dus ja ik vind dat het wel kan. Maar je zou zelf naar je paard moeten kijken. Als jij vind dat ze nog te veulenachtig is enz. Dan doe je het gewoon niet. Oogt ze volwassen,. waarom niet.
Anya schreef:Sjuimpje schreef:Die dieren bleven in het rijden ook veel langer slap als normaal is.
Dit herken ik ook van Lanna. Ze zakte zeker een jaar door de achterhand met overgangen van bijvoorbeeld galop naar draf.

Cassidy schreef:Als je de keus hebt zou ik een paard niet met twee jaar laten dekken. In de natuur gebeurt het wel, en vroeger werden meisjes ook eerder moeder dan tegenwoordig. Maar of dat per definitie dan zo goed is?
Als ik mijn nu driejarige merrie bekijk is die beslist nog niet klaar voor een veulen. Ze is nog nieteens begonnen met wisselen!
smaartens schreef:Is het mogelijk een 2 jarige te dekken ??
Groeien ze daar minder door ??
Wat zijn de nadelen??