Op welke manier paard van 5 castreren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vlieg

Op welke manier paard van 5 castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 17:40

Mn pony z'n balletjes gaan er nu toch af (met pijn in mn hart....), omdat er naast de buitenbak een merrie staat die contstand hengstig is als ik aan het rijden ben. Mijn pony trekt zich er niet veel van aan, maar die merrie loopt zichzelf zo uit te slofen (pak me, pak me) dat er weinig consentratie op het rijden van zowel mij als mn pony over blijft.
(Merrie verzetten is trouwens geen optie)

Nou is mijn vraag dus, wat is de beste manier om een paardje van 5 te laten castreren? Hij is natuurlijk niet oud, maar toch vrij laat met castreren. Ik laat het liever wel gewoon op stal doen.
De kosten zijn verder niet zo belangrijk.

Dan nog een vraag over een castratie-verzekering, kan dat ook als je geen gewone verzekering hebt? En hoe kort van te voren moet je die afsluiten? Is het trouwens wel de moeite waard om dat te doen?

Kyona

Re: Op welke manier paard van 5 castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:07

Meestal adviseren ze om paarden boven de 3 sowieso liggend in de kliniek te castreren. Dan heb je minder risico.
Zo'n verzekering is iig wel handig; geldt ook als ze daardoor bijv. enkele weken later ontsteking krijgen. Je zou eens een verz.mij. moeten bellen voor de mogelijkheden. Weet niet of je alleen die verzekering kan doen (dacht het niet).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:13

mijn pony is met 6 gecastreerd, wel gewoon in de weide, ik moet zeggen dat zijn littekenweefsel niet netjes zit.

t lijkt namelijk net alsof ze een stukje zak hebben laten hangen...
maar verder merk ik aan hem weinig byzonders..

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:54

Ik zou ook het in de kliniek laten doen. Dan hoef je geen extra verzekering af te sluiten, nouja in de kliniek is er minder kans op complicaties. Minder kans infecties, ze kunnen rustig werken ect ect ect.

marieke82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:42

Ik heb de mijne op acht jarige leeftijd laten castreren. In de kliniek op tafel. Ik raad je dit ook aan. Ik kreeg bij de dierenarts een vragenformulier wat eerst ingevuld moest worden over de laatste maanden qua inenting, ontworming enz. Hier kon ik toen ook kiezen voor een aanvullende verzekering.