"Dikke" benen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

velinda

"Dikke" benen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 22:31

Wat kun je doen tegen "dikke" benen?? Buiten afspuiten want dit doe ik al.

M3isSi3j

Re: "Dikke" benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:50

Stap je het er uit of blijft het zitten? Loopt die kreupel, stijf of helemaal goed? Wat je kan proberenals je het eruit stap en hij niet kreupel loopt.. is je paardje meer laten werken en minder eiwitten voeren, want dan zijn het hoogstwaarscheinlijk stal benen.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:08

Als het stalbenen zijn merk je het dat na 2 minuten stappen de benen mooi droog zijn. Dat kan je wegkrijgen door de paarden veel beweging te geven (dus weinig op stal te laten staan). Met warm weer hebben ze er wel eerder last van.

velinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 19:22

Ze zijn niet kreupel en lopen ook nog goed.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:51

Mijn paard had er ook last van maar ik heb haar met 2 daagje met stalbandage's op stal gezet en nu heb ze er geen last meer van.... mijn paard liep ook helemaal goed.... succes verder

gr.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:54

Is het alleen nu? met dit warme weer bedoel ik? Die van mij heeft nu ook dikkere benen (niet heel erg maar een beetje opgezet) dat komt echt van de warmte. Als ik hem afspuit en een paar minuutjes loop is het weg. Veel beweging geven dus. (mits er niets anders aan de hand is uiteraard Knipoog

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:26

Lopen lopen lopen.........
En als je paard al veel (in de wei) loopt, misschien jezelf even afvragen of het daar van komt: soms is het overgevoeligheid voor eiwit in het gras en lopen ze juist van het voorjaarsgras dikke benen op. Schraal houden dus.
Bij ruinen wil het nog wel eens zo zijn dat een lichte ontsteking ergens bij de koker dikke benen veroorzaakt.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:14

dikke benen.. komt 9 van de 10 keer door slechte doorbloeding van de benen.. het beste middel hiertegen is dus gewoon veel bewegen.. zodat het vocht zich niet kan ophopen in de benen.... want je kan dna wel gaan spuiten met water.. maar wat maakt het uit.. als het been gewoon koel is... dta doe je meestal als het been warm en gezwollen is.... maar als het been koel is.. en het gewoon simpelweg stalbenen zijn.. is meerdere keren per dag stappen een goede oplossing om het te verminderen.. ook kan je bijv. knoflook door het voer doen.. zodat de doorbloeding wat beter word... ook kan je tegen stalbenen iets zoals groene leem op de benen smeren of sticky legs van de paardendrogist...