info gezocht over headshaking syndroom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mel77

info gezocht over headshaking syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 20:48

Hoi,

Ik heb een paard staan vanaf maart en het rijden ging in het begin wel goed, hij was wat gestrest en had veel meegemaakt. Na een paar weken knapte hij al helemaal op en ging het rijden op een gegeven moment super, totdat hij plotseling met zijn hoofd begon te slaan, zelfs zo erg dat hij zijn voorbenen naar voren springt, ook klapperen met zijn mond/bit doet hij dan soms. En soms naar zijn borst bijten. Het rare is dat hij het s'avonds als het schemer/donker is het bijna tot niet doet. Het ergste is het als het mooi weer is en de zon schijnt of als het broeierig is. Hij raakt er helemaal gestrest van en is practis onrijdbaar. Ik had eerst gedacht dat het vliegen zijn waar hij last van heeft want we hebben echt een enorme vliegenplaag ikzelf heb er ook last van tijdens het rijden dus vandaag hebben we een vliegen netje opgedaan en het ging opzich wel iets beter, en nu ga ik hem ook knoflook snippers geven om te zien of het helpt. Een vriendin vertelde van misschien is het wel headshaking syndroom dus nu zou ik daar graag wat info over willen weten.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.

Antheman

Re: info gezocht over headshaking syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:44

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 15:57

aan de symptomen te zien heb je wel degelijk te maken met headshaking syndroom...

alles wat jij beschrijft doet de mijne ook, soms tot elke seconde wel een knik/zwaai/of geschud met haar neus...gevolgd door een onwillekeurige pas.

de mijne krijgt nu medicatie voor mensen met hooikoorts, om hem meer anti-histamine te doen krijgen...

want hooikoorts is het zelfde als heashaken, net als de zonlicht overgevoeligheid,of de pollen-allergie, en nog wat andere namen die ik zo niet kan verzinnen.

dat de jouwe het sávonds niet meer doet kan best te maken hebben met zonlicht, sommige dieren( waaronder de mijne) hebben dan een
bepaalde aandoening waardoor het zonlicht ze pijn doet aan hoofd en/of ze er slecht van gaan zien....
maar dan zul je toch via een goede bekende arts te werk gaan, lijkt me toch best een risico namelijk...

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:35

Misschien moet je Hertog even pm-en. Elise heeft namelijk een paard met het headshaking-syndroom (Hertog dus). Zij is hier al heel lang mee aan het stoeien en het lijkt erop dat het nu beter gaat. Misschien kan zij je helpen. Succes!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:49

Mijn paard had ook headshaking syndroom, en was in de zomermaanden 's morgens om 6 uur het beste te rijden. Overdag kon ik hem niet rijden en stonden de tranen in zijn ogen. Hij had er alleen last van van mei tot september, daarna niet meer. Helaas is hij overleden (niet aan het headshaking)

logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:30

hoi,

ik heb ook een haedshaker. Het enige wat bij mijn paard helpt is rijden met een neusnetje. Zo'n netje moet heel fijn gemaasd zijn anders helpt het niet. Zo'n netje hebben ze bij de dierendrogist. Ik geloof dat het Netrelief heet. Dat gaat over het hele hoofd maar mijn paard heeft daarvan alleen het neusnetje nodig. Ze hebben ook een ander neuskapje (Fieldrelief) maar die helpt niet. De mazen zijn te grof.
In het Bit (paardenblad) heeft vorig jaar zomer ook iets over headshaking gestaan. Wat ik je verder nog aan kan raden is contact opnemen met Eric Laarakker (www.holistischdierenarts.nl). Hij heeft al veel paarden met haedshaking kunnen helpen. Wat ik wel weet is dat het vele verschillende oorzaken kan hebben. Bij het ene paard zijn het de pollen in de lucht en bij het andere paard kan het een scheve halswervel zijn.
succes ermee!

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 22:45

Hoi allemaal,

heel erg bedankt voor jullie reactie's, ik ga in iedergeval zo'n netje proberen en daarnaast geef ik hem pollinosan ( baad het niet dan schaad het ook niet) Verder ga ik ook contact opnemen met eric laarakker, ik ben vroeger ook met een ander paard bij hem geweest die hij super heeft geholpen.
Ik hoop dat ik iets voor hem kan doen.

groetjes

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:30

Een pony bij mij op stal is toevallig gister (na al 3 jaar het headshaking syndroom te hebben) naar Dierenkliniek de Lingehoeve geweest waar ze 1 of andere nieuwe methode schijnen te hebben.
Als je interesse hebt kan ik wel even aan die vrouw van die pony vragen wat ze nou precies hebben gedaan bij hem.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:28

ik ben wel benieuwd dus als je wilt vragen graag!

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:47

Ja en ik zou het ook graag weten wat voor methode dat is .