Vraagjes over Hangend rooster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vraagjes over Hangend rooster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:48

Een paar weken geleden viel het mij op dat mijn paard zijn tong soms tussen zijn tanden door komt (tussen de boven en de onder tanden). maar verder niet echt druk omgemaakt... En vandaag brande EINDELIJK een lampje bij me, telkens als hij zijn hoofdtsel in heeft en ik lichte druk geef aan zijn bit begint hij enorm te knarsen (ben hem aan het beleren en heb er 3 keer op gezeten 2 maanden terug) En vandaag was ik er weer opgeklommen, en hij knarste weer.. Dus ik gekeken en toen viel het mij dus op dat zijn gehemelte evenlaag was als zijn voortanden.
Maar ik vroeg mij dus af, gaat dit nog weg? Dat dit komt omdat hij in de wisselperiode zit, dat weet ik al, maar verder kan ik er niet echt zo heel erg veel over vinden.. misschien dat een van jullie me verder kan helpen?

Anoniem

Re: Vraagjes over Hangend rooster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:29

Ohw ja hij is 4 jaar ([***])

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 15:24

Hangend rooster trekt vanzelf weg, eventueel tijdelijk wat geweekte brok voeren ipv gewone biks. Als het echt heel storend wordt krijgen wij altijd pijnstillers van de veearts voor die beestjes.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:11

Mijn paard heeft het al zolang we hem hebben (2 jaar en 4 maanden) en het gaat maar niet weg, hij lijkt er geen last van te hebben alleen gaat hij altijd heel raar met zijn lippen doen als hij een bit in heeft. Tijdens het rijden doet hij het niet, alleen als ik lange teugel geef of soms tijden halthouden. Hij heeft van de dierenarts al een keer 2 flessen extra vitaminen gehad, daarna moest het over zijn maar het heeft niet geholpen.