Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
rina schreef:ja maar in de natuur zit er ook geen gek op z'n rug mee te hobbelen.
sorry hoor maar waar slaat deze post nu weer op. niet elk paard kan zonder ijzers (of in dit geval hoefschoenen) maar je moet toch elke kans nemen, om dan maar weer eens reclame voor het natuurlijke bekappen te maken
. rina schreef:nee maar je post geeft wel aan dat ijzers en hoefschoenen uit den boze zijn. en das nou net niet waar de TS om vraagt. ik word er wel erg moe van, elke keer weer van die berichten te lezen. net alsof die manier van bekappen de enigste goede zou zijn en de rest met ijzers hun paarden lopen te kwellen. en nou ga ik niet weer offtopic, sorry TS.
We hebben ze nu bijna 2 jaar en ik heb 1x moeten verzolen. Ze bevallen me super en het aan en uittrekken heb je inderdaad zo onder de knie, vooral de nieuwe soepelere soort is makkelijker maar dan moet je wel het "ijzerdraad" wat om de schoen heen zit helemaal open maken
QuijoSavan schreef:rina schreef:nee maar je post geeft wel aan dat ijzers en hoefschoenen uit den boze zijn. en das nou net niet waar de TS om vraagt. ik word er wel erg moe van, elke keer weer van die berichten te lezen. net alsof die manier van bekappen de enigste goede zou zijn en de rest met ijzers hun paarden lopen te kwellen. en nou ga ik niet weer offtopic, sorry TS.
Toch ga ik hier weer op reageren, want waar geef ik aan dat ik tegen ijzers ben? Mijn paard staat zelfs op ijzers? Vind dat je toch wel erg snel een conclusie trekt!
Ik had het ook alleen maar over de mening van mijn smid, meer niet.
De hoefschoenen zullen wel steeds beter en beter worden, zelf vind ik ze gewoon beetje eng.
rina schreef:maare wie heeft er foto's van de merken die jullie gebruiken en heeft een van jullie ervaring met het gebruik ervan bij het mennen.

amigo1310 schreef:hallo,
iik ben zelf ook tegen ijzers elke keer weer betalen en leveren alleen maar problemen op . . . .
ik rijd altijd op de weg zonder ijzers en zonder schoenen want als je gewoon blijft stappen is er niets aan de hand maar als je bv gaat mennen (wat ik ook wel eens doe maar dan gewoon blijven stappen) op de weg en veel draaft dan zou ik dat ook doen ik ga ze binnenkort ook halen want mennen is erg LEUK!!!!
Rosemarie schreef:Grootste nadeel (maar dat geldt denk ik voor alle hoefschoenen) is dat ik ze eigenlijk nooit nodig heb (veel zand en het asfalt dat er is (30-40%) rij ik gewoon op blote voeten). Alleen als ik bijvoorbeeld 3 dagen achter elkaar dagtochten maak waarbij veel over de verharde weg of kiezels wil ik wel met hoefschoenen rijden omdat de hoeven dat niet volhouden. Dit betekent dat ik slechts ca. 2x in het jaar met hoefschoenen wil rijden. Maar dan moet ik wel al een tijdje van te voren weer gaan rijden met die schoenen om m'n paard er aan te laten wennen.