Veulen met verlamd hoofd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carolaa

Veulen met verlamd hoofd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 18:59

Mijn veulen heeft van de een op de andere dag een verlamming van de rechterkant van haar hoofd gekregen. Oftewel een aangezichts verlamming aan de rechter kant van haar hoofd.
D.w.z Haar rechter oor hangt maar een beetje opzij te bungelen.
Oog geeft weinig reflex.
Neus is scheef getrokken naar links.
Hangend onderlipje.

De DA zegt dat de zenuw die over de kaak loopt beschadigd is. En dit wel maanden kan duren eer dat het genezen is, als het uberhaupt al geneesd.

En mijn homeopaat zegt dat het om een virale infectie gaat, via de moeder. ( wat goed zou kunnen want de merrie had een slokdarmverstopping en is gesondeerd, waardoor ze een bloedneus kreeg, ze zou dus een virus op gelopen hebben door die sonde.) En na 3 tot 4 dagen komt dat virus in de moeder melk terecht. En het afweer systeem van het veulen is nog te zwak om zich hier tegen te handhaven. ( is 3 weken oud ) Volgens hem kan het in 1 uur opkomen zo'n verlamming.
Mijn veulen zit nu aan de homeopatische middelen. En ik hoop dat het werkt.

Wie O Wie heeft hier ervaring mee, en wat zijn jullie meningen hierover?

Oh ja ik ben ook bezig met TTouches aan de rechter kant van het hoofd.

Alvast heel erg bedankt!!

Needje

Re: Veulen met verlamd hoofd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:09

Een paard dat ik ken is met r hals in een hek gevallen, en daardoor ook verlamd geraakt. Het is aardig bijgetrokken. Maar je ziet t nog steeds aan r oog en oor. Het oog staat op de moe-stand, en t oor hangt iets meer. Maar verder is alles ok. Ziet ook gewoon goed. Zou niet weten wat je er aan kan doen verder. Succes.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:26

zou accupunctuur niet een optie zijn ...
succes ermee

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:48

waldisney schreef:
De DA zegt dat de zenuw die over de kaak loopt beschadigd is. En dit wel maanden kan duren eer dat het genezen is, als het uberhaupt al geneesd.
En mijn homeopaat zegt dat het om een virale infectie gaat, via de moeder.
Mijn veulen zit nu aan de homeopatische middelen. En ik hoop dat het werkt.

Niets tegen je DA, maar zou toch contact opnemen met Utrecht in dit geval, die weten je misschien de weg te wijzen naar een kliniek waar ze hier ervaring mee hebben. En bij een jong kwetsbaar veulen zou ik persoonlijk niet voor het alternatieve circuit kiezen, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
Sterkte met de kleine!

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 15:18

Gewoon afwachten, zolang de zenuw niet volledig doorgesneden is en er niet een gat van enkele cm's tussen de uiteindes zit doet de natuur (het genezingvermogen van het veulen zelf) de rest. Daar hoeft geen homeopaat voor aan te pas komen.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 14:50

Nou, er zit gelukkig vooruitgang in, het oortje komt al weer naar voren, alleen het lipje hangt nog een beetje en het neusje staat nog een klein beetje scheef.
Dus het gaat de goede kant op, al was het wel even schrikken!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:59

Dat kan ik me voorstellen, ik zou er in blijven denk ik.....hopelijk zet het herstel zich langzaam maar zeker voort. Succes!!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:38

Jemig, dat is zeker schrikken! Fijn dat het veulen al zo snel opknapt en dat de behandeling (hom.mid/tteam) aanslaat! Komt vast helemaal goed. Voordeel dat hij nog zo jong is, dan geneest het ook sneller.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:54

Hoe is het afgelopen met het veulen weet het is een oud topic maar ik heb nu met mijn veulen hetzelfde verhaal alleen dit door een ongeluk