Tal heef dus bijna 2 weken geleden sinds lange tijd een rhino enting gehad. Hier liep ze een enorme dikke borts van op, en kon ook amper meer lopen. Gelukkig was dit met 3/4 dagen rust en beetje grazen op het land eigenlijk wel weer weg. Tot afgelopen woensdag (1 week na de enting) Het begon met een dikke bult op dr hoofd en neus, en een plekje in dr hals, de volgende dag stond ze met een enorm plakkaat op dr rug en een dik been erbij, en vandaag hadden dr billen last van enorme cellulitus, was dr been nu ook aan de buitenkant dik, en begonnen steed smeer van die plekken net alsop dr hoofd(dacht dat ze die gestoten had) korstjes te krijgen.
Mn holistische therapeute denkt dat, omdat dr huishouding al niet altijd even best werkt, nu helemaal van slag is door eerst die enting, en toen wellicht toch te veel vers gras. En ik denk zelf dat ze daarbij via de huid alle afvalstoffen kwijt probeert te raken en dat dus beetje kortsen gaat vormen...reguliere DA had ik ook al gebeld, maandag moest alles dunner zijn anders moest ze aan de medicatie.
Op stal vertelde iemand me dat sommige paarden allergisch zijn voor het kippe eiwit waar de rhino enting op gekweekt wordt, en dat er ook een (duurdere) speciale enting bestaat. Een ander hed gewoon slecht ervaringen met de farmaceur Meridial en wil de volgende keer een ander merk.
Heeft iemand zoiets ook al eens meegemaakt?