Heftige allerische reactie op rhino enting?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Heftige allerische reactie op rhino enting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 14:25

Tal heef dus bijna 2 weken geleden sinds lange tijd een rhino enting gehad. Hier liep ze een enorme dikke borts van op, en kon ook amper meer lopen. Gelukkig was dit met 3/4 dagen rust en beetje grazen op het land eigenlijk wel weer weg. Tot afgelopen woensdag (1 week na de enting) Het begon met een dikke bult op dr hoofd en neus, en een plekje in dr hals, de volgende dag stond ze met een enorm plakkaat op dr rug en een dik been erbij, en vandaag hadden dr billen last van enorme cellulitus, was dr been nu ook aan de buitenkant dik, en begonnen steed smeer van die plekken net alsop dr hoofd(dacht dat ze die gestoten had) korstjes te krijgen.
Mn holistische therapeute denkt dat, omdat dr huishouding al niet altijd even best werkt, nu helemaal van slag is door eerst die enting, en toen wellicht toch te veel vers gras. En ik denk zelf dat ze daarbij via de huid alle afvalstoffen kwijt probeert te raken en dat dus beetje kortsen gaat vormen...reguliere DA had ik ook al gebeld, maandag moest alles dunner zijn anders moest ze aan de medicatie.

Op stal vertelde iemand me dat sommige paarden allergisch zijn voor het kippe eiwit waar de rhino enting op gekweekt wordt, en dat er ook een (duurdere) speciale enting bestaat. Een ander hed gewoon slecht ervaringen met de farmaceur Meridial en wil de volgende keer een ander merk.

Heeft iemand zoiets ook al eens meegemaakt?

Kyona

Re: Heftige allerische reactie op rhino enting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 18:01

Bij ons had ook een paard een heftige reactie op de rhino-enting van Fort Dogde in dit geval. Die is de laatste keer met een ander merk gedaan en nu geen problemen gehad.

jacqentrav

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:00

traveller heeft ook een heftige reactie op de rhino inenting Huilen

hij heeft hem gister ochtend gekregen en savonds had hij hoge koorts dat om 02.00 40.20'C was !! toen is de koorts (mede dankzij homeopatisch middel) gezakt. vandaag was het varierend van 38.8 - 39.2 en weer 38.6. dus gelukkig zakte het weer.
hij heeft het middel duv.. nog wat gehad. en vorige keer in nov was hij er ook al zo ziek van. Huilen Huilen zo sneu! t arme beest

dikke bulten heeft hij gelukkig niet (vorig jaar ook niet) maar wel enorme stramme en opgezette spieren, loop neus, hoeste vandaag ook een keer, en geheel loom en geen fut. wel gelukkig eetlust. ik durf best te zeggen dat traveller goed gezond is, hij heeft een zeer goede conditie (endurance) en is onder vaste controle van homeopaat.
dus waarschijnlijk idd een allergische reactie.

ik baal hier echt heel erg van want ik moet de rhino inenting geven omdat het op stal verplicht is.

ben benieuwd of een ander merk minder heftige reacties opleverd, liefst helemaal geen rhino enting maarja! hopelijk hebben jullie tips welke merken aan te bevelen zijn?

groetjes jacqueline

succes met je paardje en hopelijk gaan de bulten snel weg zonder gekke korsten oid!
heeft hij dit vaker gehad?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:25

Op meerdere stallen waar eerst rhino enting verplicht was is deze verplichting verdwenen. Een van de redenen is dat Utrecht tot op heden niet kan aantonen dat je paard goed beschermt is tegen rhino door deze enting. Ook is het geadviseerde schema veel strakker dan de meeste stallen doen. Ook tgv de rhino uitbraak bij de politiepaarden, die allemaal netjes geent waren, heeft veel stalhouders tot denken gezet. Een reden is namelijk, dat veel paarden heftig reageren op de enting en dan komt de overweging, wat voor risico loopt het paard en wat brengt het nu eigenlijk op.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 06:47

precies, een mens kan toch ook best af en toe een griepje hebben?
Tal is er gelukkig weer overheen, ze bleek dus door de enting een enorme klap op dr weerstand gehad te hebben, waardoor ze spontaan een uitbraak van schimmel had, compleet met oedeemvorming! En nu moet ze over een weekje ofzo weer, als basisenting Boos!