graag jullie ervaringen met de greenguard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nokemi

graag jullie ervaringen met de greenguard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 12:57

wie heeft er evaring met de greenguard?
mijn oude shet is snel hoefbevangen,maar wil haar toch lekker op de wei hebben lopen.
maar ze is nogal een sloper,vorig jaar wilde ik haar onder een deken zetten vanwege de rare vacht die ze s'winters krijgt,maar die deken had ze in een paar uur gesloopd.
Nou wilde ik vragen of de greenguard goed blijft zitten,en of het werkt.

Soma

Re: graag jullie ervaringen met de greenguard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:30

Hoi,

Bij ons heeft een paard het nog geen half uur op gehad, schuurde ermee aan een paal, ding kwam gedeeltelijk in haar mond, gevolg:
flinke panier, steigeren etc. De paardendrogist gebeld en verhaal
verteld, ze hebben het opgehaald en we hebben ons geld terug
gehad.

Nog een pony bij ons heeft het op, daar gaat het wel goed. Maar
als je pony al niet simpel iets accepteert, dan zou ik het niet aanschaffen.

Soma

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 07:27

ik vind het een beetje zielig idee eigenlijk...

kun je niet gewoon kleine stukjes weide afzetten of een plaatselijke boer vragen de boel te maaien?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:26

Ik heb er een voor je liggen maa ik vond het een ramp!
Ding blijft niet op zijn plaats, ik heb er scherpe randjes vanaf moeten vijlen, en toch ging zijn neus kapot door het schuren...

Echt imo kun je er beter niet aan beginnen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:29

ik heb mijn greenguard ervaring bij topic:paardenpraat geplaatst..

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 11:15

zo te lezen ga ik er niet eens aan beginnen.
Ze staat nu 2 uurtjes op de grote wei,en de rest van de dag op de schrale winterwei en op de uitloop.
denk dat ik het maar lekker zo laat.
maar bedankt voor jullie reacties.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:08

Nou...mij beviel hij prima. Ze was er inderdaad aardig pissig om en heeft ook iets kapot gekregen ( een leren riempje) maar ze groeide niet meer helemaal dicht.
En.... ze was toch de hele dag bezig met grazen. Dat heb je binnen op stal niet en buiten op een kaal stuk grond heb je het risico van zandeten....
Het hangt er gewoon van af hoe goed je halster passend is te maken met dat ding.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 16:58

Ik heb er vorig jaar ook 1 voor mijn ruintje, shetje, gekocht, en ik ben er tevreden over.
Hij is gevoelig voor bevangenheid.
Eerst was hij heel erg boos, dus had hem afgedaan, maar na 5 minuten vond ik eigenlijk dat hij maar moest wennen, dus heb hem omgedaan en ben naar de stal gelopen, zonder om te kijken.
Na een half uurtje ging ik kijken, en toen stond hij lief te eten.
Hij staat samen met mijn haflinger van 2 jaar, en dat gaan verder goed.

Helaas is er geen optie voor hem om hem op een schraal stuk land te zetten, want er is een heeeeeel groot stuk gras, voor de koeien om het gras te maaien voor hun stal, en daar is een heel stuk voor de paardenweien afgezet, ze staan dus naast het verse gras zeg maar.
Als het weiland leeg is, gaat meneer onder het draadje door naar het lekkere verse gras!
En er staat flink wat stroom op hoor, maar door zijn hele dikke manenbos voelt hij de stroom niet..
Maar met het masker gaat het goed, dus als hij het land opgaat, krijgt hij weer zijn homeopatische druppeltjes tegen de bevangenheid en krijgt hij mooi zijn masker weer op.
Hij zal wel weer boos zijn op me, maar daar trek ik me niet veel van aan, na een half uurtje is het over...

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 17:28

Mijn paard werd er helemaal gefrusteerd van sloeg hele kuilen in de wei.Ik heb het verkocht en ze gaat nu maar wat korter naar buiten..

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 17:30

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:21

Nienke schreef:
Je kan ook deze proberen:

http://www.bestfriendequine.com/grazing_muzzles_2.html

Die blijven een stuk beter zitten dat de greenguard en zijn van zacht materiaal gemaakt, dus zitten wat prettiger.

Maar hier kunnen ze helemaal geen gras door eten. greendguard zorgt ervoor dat ze minder gras kunnen eten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:03

Je kunt hem bij de paardendrogist huren dus ik zou het gewoon proberen.

duintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 17:40

Hoi
Ik heb ook een greenguard gekocht. Eerst met mn eigen halster geprobeerd, maar dat ging niet, dus toch maar het speciale halster gekocht.
Vorige zomer ging het goed, ze liet hem gewoon om. Ze moest wel even wennen, maar daarna was het goed. Daar stond ik eigenlijk wel van te kijken, ze sloopt ook wel ns wat.
Maar van t voorjaar weer de greenguard omgedaan, maar nu wil ze hem niet meer om. Het gras was aardig kort, dus ze kon niet lekker grazen. Ze is net zo lang aan t pielen tot ie af is.
Maar je kunt hem een week op proef nemen, als het echt niet gaat kun je hem gewoon terug sturen.
Groetjes en sterkte/succes
Corien

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:10

Steffie89 schreef:
Nienke schreef:
Je kan ook deze proberen:

http://www.bestfriendequine.com/grazing_muzzles_2.html

Die blijven een stuk beter zitten dat de greenguard en zijn van zacht materiaal gemaakt, dus zitten wat prettiger.

Maar hier kunnen ze helemaal geen gras door eten. greendguard zorgt ervoor dat ze minder gras kunnen eten.

Jawel hoor, er zit een gat in het midden, daar kunnen ze gras door eten. Daar is het juist voor bedoeld, wel gras eten, maar minder. 80% minder geloof ik.

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:11

www.bestfriendequine.com schreef:

The small opening in the bottom allows horses a limited amount of grass, yet unlimited water. Rather than being restricted to a non-grass environment to control intake, horses are free to exercise and socialize as part of the herd. The lightweight muzzles resist rubbing and chafing and will not rot.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:50

Ideereen die ik erover hoor is erg enthousiast. Alleen gebeurt het wel eens dat bemoeizuchtige dagjesmensen de wei in gaan (hoe durven ze...) en het ding eraf halen omdat ze het mishandeling vinden. Nee, een hoefbevangen pony, dat is zeker niet zielig....