HELP! opgezet been door peesbeschermers!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

HELP! opgezet been door peesbeschermers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 21:04

Afgelopen zondag had ik met me paard gereden en het ging echt super goed Lachen aangezien ik al voor 12 uur al klaar was en het super mooi weer was had ik haar in de wei gezet. Ik had aan een ander meisje gevraagt of ze haar binnen wilde halen als ze 's avonds naar huis ging en toen is ze haar peeskappen vergeten af te doen. Ze heeft ze meer dan 24 uur op gehad en heeft nu dus 2 dikke voorbenen Boos!

Hoe kan ik dit het beste behandelen?
Ik spuit nu elke keer haar benen af en stap ermee op de verharde weg
Is misschien coolgel een idee?

kiana

Re: HELP! opgezet been door peesbeschermers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:40

gaat vanzelf weer over.
de kans dat je witte strepen/ haren op de benen krijgt is wel groot.

ik spreek uit ervaring Bloos

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 08:26

Jemig, wat vervelend zeg! Zaten ze wellicht ook wat te strak? Witte strepen krijg je meestal als het haar er wat af is. Denk dat wat je nu doet goed is en het met een paar dagen wel weg zal zijn.

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 10:19

Ja idd, het gaat echt wel weer weg. Maar dat stappen en afspuiten is een goed idee!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 10:20

Ik zet mijn paard nooit met peesbeschermers in de wei... ook een idee..

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 10:23

Dit heb ikzelf ook eens gehad. Na het springen peeskappen vergeten af te doen en het paard heeft dus ook bijna 24 uur met die kappen omgestaan op stal. Boos!

Mijn paard had ook twee hele dikke voorbenen, maar liep totaal niet kreupel. Ben toen dus gewoon blijven rijden (wel rustig aan, heel veel stappen) Na het rijden de benen afgespoten. Dit heb ik ongeveer drie dagen gedaan. Toen waren haar benen weer helemaal normaal. Wat wel jammer is, is dat je inderdaad van die hele mooie witte strepen terug krijgt. Mijn paard kreeg een paar dagen na het voorval korsten op de voorkant van haar benen. Die laten vanzelf los en de haren die dan terugkomen zijn jammergenoeg wit.

Wens je veel sterkte.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 10:28

same here
De benen waren dik maar aangezien dat de huid is ben ik gewoon blijven rijden. beweging geven is sowiezo goed om de dorbloeding te bevorderen. Ook mijn paard had een paar weken later witte strepen. Nu, een half jaar later, zijn de strepen weer helemaal weg. Als de beschadiging niet al te diep zit kunnen ze dus nog wel wegtrekken. (gelukkig, het ziet er niet uit)

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 11:42

Ik heb dit bij ons op stal ook meegemaakt alleen een wat andere behandeling: De merrie kreeg koorts en werd echt ziek (jouw paard dus regelmatig temperaturen) en kreeg botvliesontsteking. Een aantal dagen behandeling met antibiotica volgde. De merrie kreeg niet alleen witte haren maar ook nieuwe botvorming op de erg beschadigde plekken. De witte strepen zijn erg lelijk, in het wedstrijdseizoen verf ik ze regelmatig met zwarte haarverf voor mensen. Succes met je paard!

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 15:32

dat van die witte strepen had ik al gehoord ja.. gelukkig heb ik een paard met witte benen Lachen maar echt erg Cil_ voor dat paard! Bedankt voor jullie reacties Lachen