mijn kleintje heeft droes....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luckyzeven

mijn kleintje heeft droes....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 16:51

vrijdag was mijn jaarling (bijna 2 jaar)
erg sloom.we haalde haar uit de wei om te poetsen
en ze wou amper mee.ze hoeste een keer en ging uit eindelijk
mee naar de poetsplaats.ik ging haar toch maar temperaturen.
39,7...... ik schrok me rot....ik had nog nooit in die 13 jaar een paard
met koorts van mezelf mee gemaakt.belde meteen de dierenarts want ze wou ook niet eten.dierenarts kwam,zei dat het een virusje was.kreeg medicijnen mee en moest maandag weer bellen om te zeggen hoe het ging.ze moest maandag dus weer komen omdat angel
39,9 had.er kwam super veel snot uit en ze had een zware stem als ze ging hinneken. Verdrietig
ze voelde die maandag goed aan angel haar keel en vroeg of dat er altijd zat......een bult.ik wist meteen dat is droes.
had dat nog niet van dichtbij meegemaakt maar wat erbij kwam kijken wist ik wel een beetje.we hadden vorig jaar al droes op stal gehad en rhino kwam daarna.dat was net een beetje verdwenen en dan moet die van mij weer droes krijgen.

ik vind het zo erg voor haar ze is zo ziek.en wil amper eten.die bult is nog niet open maar de veearts zou vrijdag weer komen.
dit konden we echt ff niet gebruiken......arm schaappie Ach gut

Needje

Re: mijn kleintje heeft droes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:53

Hoop dat je geen antibiotica hebt gekregen van de DA toen. Want da's heel slecht bij droes. Dan kan t naar binnen slaan. Het is ook heel zielig voor die kleuters. Maar uit laten zieken is toch t eninge wat je kan doen.

luckyzeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 12:55

nee ze had bijna antibiotica gehad omdat ze dus dacht dat het een virus was.maar gelukkig voelde ze net op tijd dat het droes was.hoelang kan dit duren?? iedereen zegt wat anders.ze is ook echt heel veel afgevallen.....arm schaapie.

chantal321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:59

Zodra de bult opengaat voelen ze zich (meestal) meteen alweer een stuk beter. Bij het ene paard springt de bult met paar dagen open, bij het andere paard duurt het 1,5 week.
Bij ons op stal heeft ook droes geheerst. Door de DA is aangeraden om trekzalf op de bult te smeren voor eventueel sneller openspringen van de bult.

In ieder geval succes

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:00

Succes ermee, ik hoop dat het niet naar binnen slaat, goed in de gaten houden dus.

Voordeel is dat, als ze het eenmaal hebben gehad, ze het daarna niet meer krijgen.

Gaefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:57

Ik zou iig de bult goed insmeren inderdaad. Verder proberen met slobber ofzo er voor te zorgen dat ze wat eet. Toen mijn jaarling vorig jaar droes had heeft de dierenarts hem ook vitamines bij gespoten. Hij was dan ook wel van tussen z;n kaken tot tussen z'n voorbenen helemaal dik. Hij heeft het wel gehaald gelukkig, al geloofden de artsen er niet meer in maar het heeft wel een maand of drie geduurd. Maar goed meestal gaat het natuurlijk sneller.

Verder heb ik meer dan eens paarden meegemaakt die het een tweede keer krijgen.

Groetjes en heel veel sterkte met de kleine

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:53

Mijn paard heeft ook droes gehad toen ze een jaar oud was. Ik heb er Laurierzalf (trekzalf) opgesmeerd. Binnen 3 dagen was de bult open en ze was heel snel weer beter. Succes!!!

luckyzeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 07:27

ik moet er ook trekzalf op smeren maar de bult word niet zachter.de veearts moet volgende week weer komen en hopelijk is ie dan vanzelf open gegaan.ze heeft gisteravond eindelijk een paar hapjes gegeten.ze staat er nogsteeds als een ziek vogeltje bij.....kon ik maar met haar ruilen....arm ding.

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 08:37

op mijn werk hebben de paarde pas droes gehad. wij maakte de snotneuzen schoon en smeerde deze in met uierzalf en de abcessen met laurierzalf. en als de abcessen open zijn dan schoonspuiten met jodium. als de abcessen open zijn worden ze meestal weer snel beter.
heel veel sterkte.

Gaefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:15

Hoe is het met haar?

Groetjes Hilde

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:54

Sterkte met je paardje. Ik leef met je mee. Hopelijk is ze weer snel beter Ach gut

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:25

Ik zal even voor mijn beurt praten...ik heb gisteren begrepen dat de boel is open gebroken bij Angel dus ik denk en hoop dat het wel beter zal gaan met het arme schaappie van luckyzeven.