Mijn haflinger was verkocht en tijdens een klinische keuring, kwamen ze er achter dat ze chronisch hoefbevangen moest zijn. Dit was te zien aan de manier waarop ze haar hoeven neerzette en de ringen in haar hoeven.
Het zou kunnen en daarom komt ze ook terug en ga ik haar hier laten onderzoeken, zodat ik het zeker weet en er moet natuurlijk wat aangedaan worden.
Nou loopt ze in principe niet kreupel, is erg vrolijk en rent vrolijk rond als ze vrij is en geeft absoluut niet de indruk pijn te hebben. ze is daar dus gewoon bereden en ook voordat ik haar verkocht werd ze gewoon gereden en ze wil gewoon voor je werken en geeft niet aan dat het niet gaat
Nou wilde ik weet of het nog wel goed is om haar te berijden, omdat het toch extra gewicht op de hoeven geeft. Maar ze vind het gewoon heerlijk om bereden te worden. Dus ik wil graag weten in hoeverre kan ik haar beweging geven en wat voor beweging. Wandelen langs de weg is geen optie met haar, want dan loopt ze los ondanks dat ik er een bitje in heb.
En wat voor voer moet ze hebben? Ze kreeg bij mij altijd biks en daar weet ik het niet, maar stel dat ik haar wel nog zo nu en dan rij dan zal ze toch wat krechtvoer nodig hebben.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.