Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
chantal321 schreef:Stappen kan natuurlijk geen kwaad, blijven de spieren nog beetje soepel.
Maar als je paard spierpijn heeft is het dan niet handiger om zijn spieren 'warm' te houden met bijvoorbeeld Cole's Linement (uiteraard verdund)?
Gamier schreef:chantal321 schreef:Stappen kan natuurlijk geen kwaad, blijven de spieren nog beetje soepel.
Maar als je paard spierpijn heeft is het dan niet handiger om zijn spieren 'warm' te houden met bijvoorbeeld Cole's Linement (uiteraard verdund)?
Dat heb ik ook als advies gekregen van een stalgenoot. Weet iemand wat dit spul precies doet?
Ik neem aan dat koelen voornamelijk belangrijk is de eerste uren (om zwelling te voorkomen)?
chantal321 schreef:Is spierverwarmende liniment. Wordt gebruikt als warming-up middel voor sportpaarden. Tevens te gebruiken als ontspanningsmiddel voor rug- en beenspieren.
Vergeet NIET om het te VERDUNNEN met water. Sommige paarden zijn er wat gevoelig voor kunnen brandplekken krijgen als je het onverdund op de huid smeert.
daffodil schreef:Ik heb die van mij wel lekker onder een dekentje laten staan, ook al was het toen al best mooi weer, maar warmte doet een hoop goed, dus misschien is dat nog een idee??
Tinkerloos schreef:dit is wat de da altijd bij ons riep,als er weer eens een paard geblesseerd was: de drie sss-en,en dat is: Stappen Spuiten Smeren,dus ook in die volgorde(neem ik maar aan)
Maris schreef:Hoi,
Ik zou hem Traumeel druppels ( van Heel )geven !!!! Dit is een homeopatisch middel wat eigenlijk bij iedereen in de stalapotheek zou moeten staan. Werkelijk super goed !!
Helpt o.a. tegen spierpijn, verrekkingen, kneuzingen ed.
Of anders misschien arnica D6 ( zit ook in de traumeel druppels ), werkt heel goed voor de doorbloeding en voorkomt ( als je het op tijd geeft ) blauwe plekken.
Veel succes .
Groetjes,
Maris