Teek op plek van de singel....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneS

Teek op plek van de singel....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 15:50

Ik was net mijn paard aan het poetsen en toen ik met de borstel langs de singel ging voelde ik wat hards. Ik kijken, zat er helemaal een dikke bult met een teek erin! Ik de teek eruit gedraaid, maar ik heb vanmiddag gereden en dus was de teek denk ik al leeg (hij was helemaal plat...). Wat kan ik nu het beste doen met die bult?? Wat smeren jullie erop om m te laten helen??

Kenzo

Re: Teek op plek van de singel....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:25

Ik zou niet heel veel met de bult doen. Je kan er eventueel wat calendulan zalf op smeren.
Gewoon even aankijken hoe snel de bult weg is. Ik denk dat de bult morgen al weer weg is. Ik zou me daar geen zorgen om maken.

gina2003

Re: Teek op plek van de singel....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:15

Ik weet niet of hij nog open is, het "wondje" maar je kunt er eventueel betadine op doen.
Omdat je hebt gereden, heb je de teek uitgeperst zeg maar, dus heeft hij het speeksel uitgespuugd.
Ik doe altijd standaard betadine op een teek, ze heeft er 1 keer gehad, maar die dood dan eventueel de bacterien, in dit geval het speeksel.

Verder denk ik niet dat het veel kwaad kan.
succes