Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, ik ben ook van mening dat minstens driekwart van de paarden geen ijzers nodig heeft.
. Zou ik ook blij mee zijn! Citaat:...Ik ben wel wat onderzoeken tegen gekomen over hoe paarden lopen met ijzers. Maar niets over de effecten van ijzers of blote voeten

isabelvdm schreef:Ben het helemaal met je eens, Maris.
Heb het idee dat de voetas een obsessie aan het worden is, zeker als nu ook al paardenbenen zonder lijf eraan een ongebroken voetas moeten hebben, dat gaat wel ver.
Met Opal gaat het erg goed! Gam ook?
Isabel
Tja, paarden horen zonder ijzers te lopen, mee eens, net zoals elke goede hoefsmid, maar soms kan dat gewoon niet. De schrijver heeft het alleen over zijn eigen (subjectieve) ervaringen......niks geen dubbelblinde proeven etc.....
Maris schreef:De laatste tijd kom ik het overal tegen, de discussie over een gebroken hoefas.
Ik weet niet hoe het bij jullie paarden is, maar bij mijn paard ligt het er aan hoe hij staat hoe de hoefas is. Dus als zijn rechterbeen b.v. ver naar voren staat, klopt er niets van de hoefas, als hij "vierkant" staat is de hoefas perfect. Maar een paard loopt niet "vierkant", dus die hoefas veranderd telkens, toch ???
isabelvdm schreef:
Heb het idee dat de voetas een obsessie aan het worden is, zeker als nu ook al paardenbenen zonder lijf eraan een ongebroken voetas moeten hebben, dat gaat wel ver.