knie op slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

darinka

knie op slot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 21:08

het was bij make al toen ze jong was waarschijnlijk door dr snelle groei.
Maar t leek toch over te zijn maar ni was ik vandaag aan t longeren en ze galopeerde en ging lekker eigenwijs op de noodrem staan Knipoog en toen leek t alsof die knie op slot schoot en weer los.
Ik voelde later in de wei en toen voelde ik m zeg maar op slot schieten als ze op rust ging staan en zag je een soort van kuiltje en als ze weer normaal ging staan bvoelde t ook alsof ie er weer loskwam\wie herkent dit en heeft goede tips????
Da is toen al geweest dat ze jong was en zei dat ze er over heen zou groeien.
Ik ben dus met haar aan t werk 9rustig aan0 maar vind longeren dan wel een erg grote belasting

Kyona

Re: knie op slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 06:45

Vaak kan de hoefsmid de stand iets veranderen waardoor ze er minder last van hebben.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:46

ik ken ook paarden die dat hebben. bij deze paarden is geadviseers om dagelijks te rijden...hoeft niet intensief maar wel lang. dus bijv. een buitenrit van minimaal 2 uur per dag. deze paarden hebben nu dus nergens meer last van...zolang ze maar veel van stal af zijn.

chantal321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:48

Het kan aan het beslag / bekappen liggen. Paard bij mij op stal had ook last van een knie die op slot schoot. Is anders beslagen en heeft er geen last meer van.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:49

Je paard door de smid binnendoor laten zetten en op spatbeslag kan het op slot schieten verbeteren.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:51

ik heb dat ook bij mijn verzorgpony,, ik meot elke dag met bandages(met een zakje zand voor het gewicht er tussen) lopen over balkjes en nu is het gewoon weer over,, alleen heel af en toe komt het weer terug

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 21:11

elke dag rijden gaat nog een beetje moeilijk ze wordt dit jaar pas drie jaar,hoefsmid komt volgende week zal hem eens vragen wat hij er van vind

vhnele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:55

Misschien op de weide laten en gewoon afwachten. Je Da heeft gelijk het gaat bijna altijd over met het ouder worden.
Dikkere paarden hebben er naar mijn ervaring ook iets minder vaak last van dan magere paarden.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 08:50

Ken aardig wat paarden die dit hebben en vaak krijg je het dus door een kleine standverandering een stuk beter, zodat ze er minder last van hebben. Dierenartsen geven vaak de tip om iedere dag beweging te geven. Dit hoeft geen uren te duren, maar belangrijk is dat ze een paar minuten draven zodat het niet vast gaat zitten. In de wei doet jouw paard dat vanzelf, dus zou ik me geen zorgen maken. Grote kans dat het als ze later aan het werk is en sterker wordt vanzelf ook veel minder wordt.