hoi, mijn paard heeft heeel erg snel wondjes bij haar mond ik heb al van alles geprobeert tandpasta helpt niet zonder bit rijden word ze te druk en ik heb nu een half jaar een leren bit en die hielp ene beetje maar dat bit koste €60,- ofzo en die is nu al kapot. ook uierzalf helpt niet! weet iemand iets anders wat ik kan gebruiken? want zo snel ze weer last hefet van haar mond gooit ze staads haar hoofd omhoog als ik de teugels vast pak. alvast bedankt groetjes geesje
Ga naar de paardenwinkel in de buurt en die kan je met dit soort dingen goed helpen.
Dat hoofd in de lucht gooien is ook niet goed, bv martingaal (geen thiedeman nemen!). Je kunt ook bitten nemen van ander materiaal ect. Bij de winkel kunnen ze je vaak meer vertellen.
ik gebruik al heel lang een martingaal maar ik rij onderling ook dressuurwedstrijden en dan mag je niet met martingaal rijden. maar ik ga deze week wel efen langs een paarden winkel heel erg bedankt!
Las ik nou dat je tandpasta hebt geprobeerd? Dan is t niet gek dat t niet weg gaat. Das super slecht. Sneer maar eens een lik tandpasta op je lippen en laat t een nachtje zitten. AU. Ik zou ook voor de calendula gaan. Dat verzacht. Misschien ook een ander bitje proberen. Kijken of ie ruim genoeg is. Anders komen r velletjes er tussen. En evt. bitringen.
ik heb een soort van leren bit ik moet steeds voor het rijden mijn bit in zonnebloem oli doen. het hielp eerst wel maar is nu al kapot (was 60 euro en rij er nog maar een half jaartje mee) dus dat is te duur. groetjes geesje