paard ontwormd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

paard ontwormd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 21:38

ik had een vraag ik heb gisteren een paard opgehaald,en keek je iets op de ribben,dacht aan wormen,dus heb ontwormd,en nu kwamen er vandaag wormen uit~!!!hoelang duurt het voordat het er allemaal uit is? en hoe weet ik het zekers dat die worm vrij is....gr emaartje

M3isSi3j

Re: paard ontwormd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:30

Ik zou voor de zekerheid je DA even er over bellen. Vaak duurt het een klein weekje en dan moet je hem over 6 weken weer opnieuw ontwormen om te controleren of die worm vrij is.

Omdat die wormenkeuren (en die wormen zelf ook) de darmenflora aantasten is een paard er vaak gebaad bij om tussen door of erna een vitamine stoot te geven..

succes

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:24

Ik zou inderdaad ook zeker de DA bellen, die kan hem dan nog wat geven, want ik denk dat je paardje zich erg rot voelt nu.

Veel suc6 ermee!

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:31

bloed laten trekken kunnen ze controleren he, en na 14 dagen weer 1 geven, en dan na 1 maand weer, dan is ie wormvrij, wel iedere keer verschillende. equimax is hele sterke en hele goede, helpt tegen alles.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:53

Het heeft geen enkele zin om na 2 weken weer dezelfde wormspuit te geven.
De minst werkende wormspuit werkt 6 weken na.................

Wat wel belangrijk is waarmee je hebt ontwormd, dwz pakt de werkzame stof alle wormen of maar een deel.

Welk merk heeft je paard gehad ?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 22:42

mijn paard heeft nou eqvalan gehad!!!is het dus niet verstandig om nou weer ontwormen eventueel met equimax!!voor de zekerheid,ik zie nou geen wormen meer inde ontlasting maar ze blijft nog aardig mager..of duurt dat eventjes voordat die weer op gewicht is...

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 23:04

Eqvalan werkt minstens 8 tot 10 weken na.
Indien je de juiste dosering hebt gegeven, niet te weinig, zijn alle wormen behalve de lintwormen in het maagdarm kanaal gedood.

Het feit dat je wormen in de ontlasting ziet na het ontwormen wil zeggen dat er een zware infectie heeft gezeten.

De volgende keer equimax gebruiken en daarna evt equest.
succes

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 23:20

dus ik kan nou naar een week gewoon equimax gebruiken?omdat ze dus een zware infectie gehad heeft,of heeft dat nog geen zin...

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 23:41

Nee, dat heeft geen zin.
Behalve voor de lintworm dan. Maar voor die paar weken maakt dat niet zoveel uit............
Na 8 weken kan je de Max wel geven, dan zit je wel goed.

na een week of 2 zal je zien dat je paard weer dikker wordt.
Wormen verlagen de weerstand.