Rugproblemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 19:58

Mijn paard kampt dus met rugproblemen, dierenarts is er al een paar keer bijgeweest, binnenkort de osteopaat. Nu zijn er hier en daar wat mensen die me vertellen dat ik hem moet verkopen want dat hij mij niets anders meer als geld gaat kosten en dat ik hem binnen een jaar toch moet afmaken.... Kan je dit niet gewoon oplossen met deftige les vraag ik me dan af? Of hebben de critici gelijk

logo

Re: Rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:13

kijk eens op de site van www.holistischdierenarts.nl bij rugproblemen. Deze dierenarts weet een heleboel van rugproblemen. Misschien heb je er wat aan.

logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:14

kijk eens op de site van www.holistischdierenarts.nl bij rugproblemen. Deze dierenarts weet een heleboel van rugproblemen. Misschien heb je er wat aan.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 21:20

Ben nu nog niet gaan kijken, zal voor een andere keer zijn als ik wat meer tijd heb, maar misschien wel 1ding wat een probleem gaat geven ik woon in België

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 23:24

T ligt er natuurlijk ook aan hoe ernstig de klachten en de prognose zijn. Als er nog n redelijke kans op verbetering is, zou ik niet na gaan denken over de opties verkopen/afmaken.
Zo heeft mijn arabje ook n flinke rugblessure gehad die door de voorgaande eigenaresse ook nog eens verwaarloosd werd. Nu (wel 5 jaar later) staat ie weer gewoon volop in t werk. De rugspieren moet je wel doelgericht blijven trainen maar tis zeker geen mission impossible!

Laat je niet gek maken maar luister naar de DA's!
Sterkte ermee Lachen

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 06:37

Tja over hoe ernstig de klachten zijn sprak de DA eigenlijk niet. Maar je merkt wel dat hij er last van heeft daar hij mankt/stijf loopt vanachter. Ben nu hard op zoek naar een goede lesgever, maar dit lijkt niet zo gemakkelijk te vinden hier.

botanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:14

mijn paardje had ook rugklachten, dierenarts erbij, en hij zei dat het zeikerigheid was, (zie een oud topic van mij ) dus hij zie dat ik dat zeik gedrag maar afmoest straffen, heb ik gedaan en dat ging heel even goed... maar ik begon toch te twijfelen, ik ben mn paardje beter dan de dierenarts, ook al veel hij mischien meer.
ik veel longeren met goque , dat ging al beter, maar nog niet helemaal... DA nog een keer geweest heb hem het hele verhaal verteld maar hij bleef zeggen dat het zeikerig heid was..
iedereen zei dat ik haar maar weg moest doen, maar ik kon het niet. hij wou em daar terplekke wel ff neerspuiten?!!!!
tijd later heb ik een nieuw zadel (wintec) gekocht en nu gaat het echt super! ze is helemaal van haar zadel vrees af en ook van haar gezeur.... nu kan ik tegen mensen zeggen zie je nou wel, ikken mn paardje!
ik zou zeggen gewoon op de eigen gevoel af gaan of je hem houdt of niet

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 11:34

Mja was het maar met de aanschaf van een nieuw zadel beter, maar neen zijn zadel past perfect dus tja, het ligt echt aan mijn rijden en zoiets is toch wel moeilijk om er uit te krijgen, uit mij en uit mijn paard. Rijden doe ik hem enkel op zondag, niet elke week, en voor de rest longeren.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 11:48

Seven de pony van mijn vriendin kreeg een hele rare galopssprong. Twee voeten tegelijk op de grond en geen balans meer. Wij konden niet direct iets duidelijk mis vinden dus de fysiotherapeut gebeld. Die constateerde dat haar rugspieren verkrampt waren. Ze is gedurende drie weken nu gemasseerd (hij heeft ons voorgedaan hoe het moest en tussendoor komt hij kijken hoe het gaat). Ze gaat letterlijk met sprongen vooruit.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 07:17

Titsia schreef:
Mijn paard kampt dus met rugproblemen, dierenarts is er al een paar keer bijgeweest, binnenkort de osteopaat. Nu zijn er hier en daar wat mensen die me vertellen dat ik hem moet verkopen want dat hij mij niets anders meer als geld gaat kosten en dat ik hem binnen een jaar toch moet afmaken.... Kan je dit niet gewoon oplossen met deftige les vraag ik me dan af? Of hebben de critici gelijk

Tjee, ligt het er ook niet een beetje aan wat hij precies heeft?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 11:40

Gewoon spieren die vast zitten, dus volgens mij is dat echt wel op te lossen door deftige les, en okay dat kost ook geld, maar bijna iedereen neemt toch les? Och ja ik kan alleen proberen zie ik geen verbetering zal ik misschien eens naar hun gaan luisteren

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:44

hai, als je een goede les wilt over een ontspannen en losgelaten (ook de rug) paard. Kijk even op www.hoefkatrol.com

Ze geven niet alleen les voor hoefkatrolpaardjes maar ook gewone paardjes die vast zitten.

succes

chantal321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:01

Fysiotherapie? Bij ons op stal staan een aantal paarden met rugproblemen en de veearts heeft fysiotherapie aangeraden (ligt natuurlijk wel aan het soort rugklachten)

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:54

Hai,

Nou wij hebben zelf ook een paard met rugproblemen nadat hij een val achterover heeft gemaakt. En inderdaad het heeft veel geld gekost de dierenarts kon er niks aan doen en na nog veel wegen ben ik uiteindelijk bij Erik Laarakker terecht gekomen. Het heeft wel even geduurd maar hij loopt weer prima tja het zal altijd een zwakke plek blijven dus met rijden moet je heel goed opletten dat hij goed over zijn rug loopt. Wij hebben het met de juiste instructice kunnen aanpakken. Ik wil dus zeggen dat je hem niet gelijk moet verkopen maar eerst moet kijken of je het op kan lossen. Mensen zijn heel makkelijk om dan te zeggen doe hem weg maar als zij problemen hebben met hun rug worden ze toch ook niet ingeruild!!

Veel suc6 ermee

Groetjes

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 15:00

Bedankt iedereen geeft me toch weer moed om al die mensen hun ongelijk te gaan bewijzen Haha! binnekort krijg ik misschien les van iemand die altijd naar ADB gaat, de meeste zijn wel tegen hem, maar ik hoor goede resultaten over paarden met diezelfde problemen als mijn paard. En anders neem ik iemand die ik al een tijdje "ken" en al les heb zien geven, daar weet ik van dat ze op de klassieke rijkunst les geeft en vooral ruggebruik wordt gevraagd, veel lesgevers lijken dit toch te vergeten