bij mijn schoonouders staan 2 shetjes, gewoon als opvulling van de tuin, er wordt niet op gereden of iets. Alleen mee getut door een paar meiden.
Die ene shet is hoefbevangen ooit geweest, en degene van wie die is was blij dat het gras bij mijn schoonouders niet zo hoog staat. Nu van de week had ie toch weer last van hoefbevangheid !! Terwijl er echt niet zoveel gras staat ! Dus weer van het achterste stukje afgehaald en op het paddock gedeelte gezet. Er staat zo weinig gras dat ik ze zelfs wat hooi bijvoer en verder krijgen ze iedere dag wortelen, maar dat is natuurlijk eigenlijk alleen water en kan geen kwaad.
Nu maar quadrisol gegeven en het gaat alweer beter, hij loopt weer. Nog wel laten staan op het paddock gedeelte maar ze willen denk ik toch ook wel weer graag de wei op !
Iemand enig idee hoe dit kan ? Hij heeft jaren op een weiland gestaan waar het gras tot z'n knieën stond en hij er geen last van heeft gehad en nu op een aardig schraal stuk heeft ie er weer last van !! ze krijgen verder ook geen biks of zo.