Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
joss schreef:Je paard krijgt echt te weinig hooi , ik zou hem onbeperkt geven . Van die wortelen en een appeltje word ie echt niet steviger van .
ellepel schreef:en toch vraag ik me af hoe het kan dat er zoveel mensen zijn die hun paard maar 2x ruwvoer geven?
terwijl dit het basisvoer van een paard is?
het "hoort"zo dat een paard in elk geval 3x per dag hooi moet hebben, liefst 4x.
dus heel simpel, minimaal 4x per dag hooi, doe aan die krachvoer niks. in elk geval niet meer daarvan gaan voeren.
je zult zien dat ze dan echt wel gaat groeien..

ellepel schreef:dat 2x per dag voeren is ontstaan omdat mensen werken meoten en daardoor geen tijd hebben om vaker te voeren.
wel een nadeel...
persoonlijk zou ik geen mais gaan voeren maar dan zelf een aantal pakken hooi gaan kopen..
hardi schreef:ik heb zelf ook een paard die er veel last van heeft.
is ten eerste al 1.72 hoog en super veel energie, dus dat gaat er heel erg snel af. ga ik een x op wedstrijd, dan vliegen ze er ook gelijk weer af.
ze staat op 4 kilo sport bix per dag, hooi en krijgt van mij NA het rijden 1 kilo mais en soms nog 1 kilo muesli.
let op met hooi, want daar zitten juist de eiwitten in.
mais kan geen kwaad, maar zodra je pony weer op goed gewicht is dan haal je je pony weer van de mais af en zodra je het idee hebt dat hij weer iets afvalt, dan begin je weer met voeren.
succes.
briandylan schreef:Een halfje biks vind ik erg weinig hoor.Ik zou haar toch minimaal ander halve kilo per dag geven en de meusli laten staan en dat vervangen door maismeel.Neem dan ook een biks waar niet zo gigantisch veel voedingswaarde in zit.ik heb zelf een fjord en een haflinger en een trekpaard en een shet maar de fjord en de haflinger krijgen als ze niet hebben gelopen die dag minimaal 1 en drie kwart kilo biks en 2 maal daags hooi.Zodra ze op gewicht is kan je het iets mindere.Maar bouw de voer toename wel rustig op anders kan ze er slecht op reageren.
!!