hanetrend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anouksel

hanetrend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 13:59

ZIjn er rijtechnisch dingen mogelijk bij paarden met een hanetrend. (Achterhand sterk houden weet ik)
Ik heb een paard met een knieatie achter. Hij heeft er geen pijn aan, maar ik vraag me af of er rijtechnisch mogelijkheden zijn om het minder te maken.

Alvast bedankt.

Groeten Lianne en Sorro

Babeth

Re: hanetrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 16:15

Achterhand trainen, meer weet ik niet.

kapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:54

Even voor de duidelijkheid is het niet hanetrend maar hanetred(maarja doet er niet toe). Voor zover ik weet hoeft de achterhand trainen opzich niet te helpen aangezien je dat toch vooral in draf en galop doet en de hanetred alleen in stap voorkomt. Hij krijgt dan als ie zn achterbeen optilt als hij een stukje van de grond is een overdreven zenuwprikkel waardoor hij hem ineens omhoog trekt. Als zn achterhand sterker wordt is dat natuurlijk altijd goed maar lost het probleem niet op. Een operatie is mogelijk. Verder met rijden kan veel ontspanning in de stap en een perfect passend zadel de hanetred verminderen, maar meestal niet totaal wegnemen. Maar het ligt er ook aan in welke mate het paard het heeft.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 10:08

Hij doet het met zijn rechterbeen het ergst. Hij loopt echt heel raar. Als ik gereden heb is het wel minder.
Er zit dus ook wel iets van stijvigheid in.