zonnebrand!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naomi_s

zonnebrand!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 23:05

heeft er iemand een mooie oplossing voor het tegen gaan van verbrande neusjes? mijn pony heeft een wit snebje en deze verbrand regelmatig, de vorige stal waar ik stond wilde ze in de zomer elke ochtend m`n pony haar neus insmeren met zonnebrandcreme, maar op mijn huidige stal staan zoveel paarden dat ze daar dus echt niet aan beginnen, heel begrijpelijk hoor. maar ja nu moet ik wel en andere oplossing vinden....
ideeën?

Pattypaard

Re: zonnebrand!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 23:11

miss zelf gaan en dan zonnebrand erop smeren als dat mogelik is Knipoog

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 00:15

Bij de paardendrogist verkopen ze speciale netjes die je aan het halster kan bevestigen.. Staan in de nieuwe folder maar vast ook wel op internet.. de Field Relief Muzzle.. kosten 13,50 Houden ook uv stalen tegen.. Je kan ook zelf een stevige lap stof aan het halster maken.. Helpt ook goed.. Ze kunnen gewoon eten maar de neus verbrand niet...

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 21:42

oh das een goed idee....
ik kan er `s morgens niet heen. begin om 8.30u met werken en heb al minimaal een uur rsitijd elke ochtend...en stal is ook een kwartier rijden van huis af...dus dat lukt echt niet...anders zou ik ook geen probleem hebben.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 05:19

waarom moeilijk doen als het makkelijk kan Knipoog
ik heb een paard met een wit hoofd, en die heeft zomers altijd last gehad van verbrande neusjes.
gewoon een tube zonnebrand creme factor 4 gekocht, en elke ochtend er lekker opsmeren.
werkt gegarandeert.
mijn paard heeft nooit meer een verbrande neus gehad nadat ik ermee ben begonnen te smeren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 06:30

lowara schreef:
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan Knipoog
ik heb een paard met een wit hoofd, en die heeft zomers altijd last gehad van verbrande neusjes.
gewoon een tube zonnebrand creme factor 4 gekocht, en elke ochtend er lekker opsmeren.
werkt gegarandeert.
mijn paard heeft nooit meer een verbrande neus gehad nadat ik ermee ben begonnen te smeren.

Eerst even lezen misschien waarom deze oplossing niet mogelijk is?

Overigens kun je misschien wél 's avonds (laat) een goed vette creme met factor 30 smeren. Mogelijk blijft dat lang genoeg werkzaam om de volgende dag tóch te werken. Het voordeel van niet afschermen maar smeren is nl dat ze op een gegeven moment "bruin" wordt (nou ja, het is meer een soort licht-oranje) en dan verbranden ze dus niet meer...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:21

een lapje om de 'neusriem' van je halster stikken werkt geweldig. je moet het dan precies zo lang maken dat het witte bedekt wordt. Wel regelmatig wassen want dat ding wordt hard van de stof, modder, snot etc. Het is een goedkopen en heel efctieve oplossing.

Ik heb ook jaren dit probleem gehad maar wat bij mij het beste heeft geholpen is een flinke kwak rozenbottel zalf erop smeren. Dit werkte beter dan zonnebrand om de een of andere reden. Op een gegeven moment hoefde ik er niets meer aan te doen. (iik weet het dit kan niet bij jou maar misschien heeft een ander er iets aan)

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:24

ik heb van zwitsal zinkzalf gekocht, en dat werkt echt perfect.
Ik heb ook factor 30 zonnebrand, maar blijkbaar werkt dit nie techt perfect, want mijn shetlander, wit, had echt een hele erge verbrande neus.
De DA kwam met zinkzalf aan, en toen ging het een heeeeeel stuk beter.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:54

Een lapje kan ik echt aanraden.
Ik ben altijd aan het smeren geweest, zelfs meerdere keren per dag. Maar nog een verbrande neus. En door het verbranden ook nog gaan ontsteken. Dus tegenwoordig een lapje, en geen enkel probleem. Gewoon aan het halster gemaakt.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:44

aan het halster bij de neus een doekje naaien.
dat die er voor hangt

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:46

Van VSM heb je hele goeie witte vloeistof dat de branding uit lichaam haalt. Werkt heel erg goed. VSM Calendulan of zo iets heet het.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 21:28

Dyonne schreef:
Een lapje kan ik echt aanraden.
Ik ben altijd aan het smeren geweest, zelfs meerdere keren per dag. Maar nog een verbrande neus. En door het verbranden ook nog gaan ontsteken. Dus tegenwoordig een lapje, en geen enkel probleem. Gewoon aan het halster gemaakt.

zou je is een foto willen pb-en van hoe je dat gemaakt hebt?? ben erg benieuwd....en zelf niet zo heel creatief met zulke dingen....

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:42

IS er niet iemand op stal die zelf sóchtends zijn of haar paard doet en die even zijn neus wilt insmeren voor jou?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:10

ik heb bij mijn appaloosa merrie een masker om en een halster met een stuk spijkerstof aan de neusriem.

zij heeft roze ogen en een roze neus/mond.

en als ik er ben dan smeren we er ook zonnebrand voor paarden op.
ik kan ook niet in de ochtend naar stal,dus dan maar met een lapje!~

ze staan in een weiland dag en nacht 10 min lopen van de stal,ik kan dus niet van iemand verlangen dat die mijn paardje in gaat smeren.

de tijd zal het leren of dit voldoende helpt,dit is mijn eeste zomer met haar!

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 21:58

Olympia schreef:
IS er niet iemand op stal die zelf sóchtends zijn of haar paard doet en die even zijn neus wilt insmeren voor jou?

als die mogelijkheid er was dan zou ik niet naar een andere oplossing zoeken.........

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:49

naomi_s schreef:
Olympia schreef:

als die mogelijkheid er was dan zou ik niet naar een andere oplossing zoeken.........

Het was maar een ideetje..

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:18

Mijn paard heeft ook een hele witte neus en die smeer ik nooit in, want dat blijft hooguit 10 min. zitten en daarna heeft ze het eraf gewreven! Een halster is bij mijn paard ook geen optie (ik wil ze niet met halster op de wei hebben en ze gaat eronder zweten waardoor ze weer gaat schuren en er kale open plekken ontstaan). Ik laat haar haar neus gewoon verbranden en als de korstjes weg zijn heeft ze de rest van de zomer nergens last van!