Moody Mare

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Moody Mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 18:50

Ik heb een vierjarige merrie die één week op drie hengstig is en dan echt niet prettig in de omgang is. Het rijden gaat dan niet goed, op sommige dingen is ze heel ongevoelig en op andere dan weer overgevoelig, ze is erg lomp tijdens het poetsen, ze plast al als ze een ander paard hoort, en op de weide staat ze dan rond de andere paarden te draaien met haar mond open en bijna continu te plassen, zodat haar benen een vieze plakboel zijn, enz.

Nu is mijn pony ook een merrie, maar ik merk misschien één of twee keer per jaar dat ze hengstig is, en ze is dan ook helemaal niet lastig.

Is dit nu normaal voor een jonge merrie of is ze eerder extreem?

Heeft er iemand ervaring met Moody Mare van de Paardendrogist? Is het niet overdreven om haar dit te geven, is dit meer bedoeld voor echt onhandelbare merrie’s of ook voor paarden zoals die van mij? Wie dit ooit gegeven heeft: geven jullie dat dan continu of enkel tijdens de hengstigheid? En merk je echt verschil? Kortom, tell me Tong uitsteken

Alvast bedankt! Lachen

Citaat:
Een kruidenmengsel dat speciaal is samengesteld voor merries die tijdens de hengstigheid lastig zijn. Moody Mare heeft absoluut geen negatief effect op de vruchtbaarheid en kan het hele seizoen of hele jaar gegeven worden. Moody Mare kan gebruikt worden tijdens wedstrijden.

Moody Mare wordt erg veel gebruikt en de ervaringen zijn ronduit goed te noemen. Bij merries die erg regelmatig hengstig zijn en snel op kruiden reageren kunt u volstaan met bijvoeren van Moody Mare tijdens de dagen van de hengstigheid. Bij de meeste merries is het noodzakelijk om Moody Mare dagelijks te geven gedurende de maanden dat de hengstigheid een probleem vormt.

(http://www.paardendrogist.nl/)

piggeljay

Re: Moody Mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 08:02

doen!!! baat het niet dan schaad het niet, help het niet dan weet je dat ook.

kainda

Re: Moody Mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:27

Ik gebruik het ook bij mijn merrie.
Ik ben er zeer tevreden over.

Vanaf maart begin ik ermee. Ze krijgt twee keer per dag een schepje door het voer.

Mijn merrie was erg hengstig. Ze stond te beuken en te gillen op stal.
Vaak en lang hengstig.
Ze is nu nog wel hengstig, maar haar gekke gedrag is een stuk minder geworden.

Ik blijf het de hele zomer doorgeven totaan september of oktober.
Ik doe dit al het vierde jaar en echt het helpt.
Mijn merrie is een stuk betere erdoor geworden.

Door dat gekke gedrag die ze altijd had tijdens de hengstigheid werd ze er mager door. Nu heb ik weer een mooi gezond en rustig paardje!!

Succes met je paardje!!