glucosamine, help

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bolletje

glucosamine, help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 18:38

wie weet wat het presies doet?
Wat de bijwerkingen zijn?
Hoeveel je een d pony moet geven?
Waar te koop en welke prijs?

Knavia

Re: glucosamine, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:10

Glucosamines zijn bestanddelen van kraakbeen. Er zijn supplementen op de markt die je over het voer doet en dat zou moeten helpen bij problemen veroorzaakt door beschadigd of versleten kraakbeen. Dan denk je aan kogelarthrose, spat en eventueel hoefkatrol. Het is nog nooit bewezen dat glucosamines gegeven over het voer daadwerkelijk het gewricht c.q. kraakbeen bereiken maar er zijn vele paarden die er toch mee lijken op te knappen.
Bijwerkingen zijn er niet van bekend.
De hoevellheid is afhankelijk van de concentratie en staat op de diverse verpakkingen.
Dit soort mengsels zijn te koop bij veeartsen (Equistro cartiflex, Primeval gelatinaat), voederwinkels en bv Divoza.
Schrik niet, ze zijn redelijk aan de prijs.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:23

bolletje schreef:
wie weet wat het presies doet?
Wat de bijwerkingen zijn?
Hoeveel je een d pony moet geven?
Waar te koop en welke prijs?

Moet je dit niet omdraaien?

Ik zou zeggen: wat is er met je paard? Wat heeft hij nodig en waarom??

En dan op zoek gaan naar iets wat daar bij past.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 22:31

ok mijn verhaal sorry dat het zo langdradig en zonder hoofdletters is.
hoi mischien weet jij wel raad met mijn probleem, ik heb een pony met o benen, het is een arabiertje, ze is 10 jaar nooit bereden, nooit wat mee gedaan, stond enkeld op het land, ik heb haar toen gekocht en ben het rijden op gaan bouwen tot een uurtje per dag, nu staat ze dag en nacht op de wei, en word ze 3 keer per week bereden. nou heeft ze geen last van dat o beentje, ze loopt wel scheef, maar volgens de veearts en de smid kan ze recreatief rustige ritjes wel bereden worden. Nu weet ik dat ze door een scheef been der gewricht ook sneller slijt, dus ik dacht aan glucosamine, nou heb ik nog een pony kruising welsh k en haflinger, die heeft eigenlijk sinds dat we hem hebben nooit echt lekker gelopen, hij is nu 10, we rijden hem nu 6 jaar, hij loopt op het gras super, maar stenen heel gevoelig, alles geprobeerd, van smid verandert, hij heeft speciale ijzers gehad dat ie makkelijker de afwikkeling kon maken met zijn hoef, hij blijkt toen hoefbevangen te zijn geweest en nu staat ie weer goed op zijn hoeven, maar loopt al die jaren eigenlijk op het gras goed en voorwaarts, maar op de stenen, langzaam niet kreupel ,maar niet lekker, nou wilden we hem naar een kliniek brengen om fotos te laten maken, want de da, en smid houden het erop laat maar lekker in het gras lopen ,maar dat klopt natuurlijk niet, en in de trailer laden lukt gewoon niet met hem, nu heb ik dus 2 pony's waar ik toch van denk en hoop dat glucosamine of iets anders toch baat zou hebben bij hun, wat zijn jouw ervaringen, kwa werking ,prijs , hoevaak moet je het geven? ik ben echt ten einde raad met die welsh, ik heb hem al zolang en zoveel meegemaakt met hem, en wil echt niet dat hij pijn leid, omdat we hem zo nodig moeten berijden. Ik denk zelf aan artrose, maar dat zal ik nooit te weten komen, het is een lease pony van stal, ik mag alles met hem doen, maar hij vind foto's maken niet nodig, hij zegt dat we het advies van de da en smid aan moeten houden, maar het doet me gewoon zeer dat iedereen kijhard weg draaft voor zijn neus en hij pas gaat draven als ie op het gras kan. dan schiet ie echt vooruit, loopt goed, maar komt er weer steen dan ineens langzaam lopen, hij heeft ook hoefschoenen gehad, heb zoveel geprobeerd, hij heeft geen gevoelige zolen of zoiets. kun je me helpen?

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:44

Knavia schreef:
Glucosamines zijn bestanddelen van kraakbeen. Er zijn supplementen op de markt die je over het voer doet en dat zou moeten helpen bij problemen veroorzaakt door beschadigd of versleten kraakbeen. Dan denk je aan kogelarthrose, spat en eventueel hoefkatrol. Het is nog nooit bewezen dat glucosamines gegeven over het voer daadwerkelijk het gewricht c.q. kraakbeen bereiken maar er zijn vele paarden die er toch mee lijken op te knappen.
Bijwerkingen zijn er niet van bekend.
De hoevellheid is afhankelijk van de concentratie en staat op de diverse verpakkingen.
Dit soort mengsels zijn te koop bij veeartsen (Equistro cartiflex, Primeval gelatinaat), voederwinkels en bv Divoza.
Schrik niet, ze zijn redelijk aan de prijs.

Sluit me hier helemaal bij aan.. wat ik verder nog wil toevoegen is dat het wel bewezen is dat het werkt, enkel in hoe veel maten is per geval zo verschillend dat ze het er niet bij durven te vermelden.

Als het paard geen eiwitten overgevoeligheid heeft zal er verder geen bijwerkingen optreden. Je moet weten dat glucosamine gewonnen word uit schaal en schelpdieren en dus heel eiwitrijk is. Een paard wat een minimale beweging heeft zou hier dus last van kunnen krijgnen

Ik denk dat het in geval van jou van groot belang is eerst helemaal van top tot teen uit te zoeken wat er nou daadwerkelijk is met je paardje. Komt het wel van dan O-beentje vandaan of zit er misschien toch iets in zn rug? Als het uit een been komt, welk been en welk gedeelte presies.. Pas als je zeker weet wat de oorzaak van je probleem is moet je gaan zoeken naar oplossingen, tot die tijd zou ik hier niet aan beginnen..

Succes iig