Iemand ervaring met Glucosaminecomplex speciaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Iemand ervaring met Glucosaminecomplex speciaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:35

Iemand ervaring met Glucosaminecomplex speciaal van de groene os ?

Hier, waarom mijn vraag
viewtopic.php?f=15&t=401796&hilit=

http://www.degroeneos.nl/
Citaat:
Glucosaminecomplex speciaal
werkt ondersteunend bij het remmen van ontstekingen

Dit middel verzorgt de spieren en zorgt voor een goede botaanmaak, door toevoeging van de ingrediënten Boswelia, vitamine B3 ( niacinamide) en N-Acetyl-cysteïne, werkt 'Glucosaminecomplex speciaal' ondersteunend bij het remmen van gewrichtsontstekingen. Bij paarden wordt tevens de hoefconditie verbeterd.
Samen met de 'Glucosaminecomplex speciaal' dient u Teunisbloemolie of Trias Omega te gebruiken, voor het beste resultaat. Eenvoudig toe te dienen d.m.v. bijgeleverde maatschep.

Antheman

Re: Iemand ervaring met Glucosaminecomplex speciaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:34

Ja hoor. Mijn pony heeft lichte artrose en is in koude maanden erg gebaat bij de guco.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:04

Quentin krijgt het voor zijn rug(zijn rug heeft erg veel geleden van jarenlang, onopgemerkt door de DA's, met een scheef bekken en daardoor scheve heup+ruggewervels gekregen, heeft rondgelopen)

of het daar door komt, of dat Q gewoon wonderbaarlijk is genezen weet ik niet, maar hij is in geen jaren zo vrolijk, lief, werkwillig en vooral soepel geweest!
zag afgelopen tijd af en toe iets aan hem in de wendingen in draf in de bak, maar dat is mn eigen stomme schuld, heb hem de laatste tijd, sinds hij weer 'recht' staat dus en 'opnieuw' moet leren lopen, niet meer keurig rechtgericht maar zomaar wat laten rondcrossen in t bos, waar ie dus scheef loopt
vandaag reden we voor t eerst weer in de bak en hij weer zuiver en zooo soepel, liep ook absoluut niet meer zo scheef, zonder dat ik hem hoefde te corrigeren, evenveel druk ook op beide teugels, allebij de kanten even makkelijk te rijden, was gewoon weer erg blij dus toen ik afstapte!

en gewoon geen gestaak en gesteiger meer! en uitzichzelf lekker rennen en spelen in de wei, ook dat is iets nieuws om te zien bij hem, ipv stilstaan is ie steeds aan t spelen Lachen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:59

Ik heb ervaring met cortaflex, waar o.a. glucosamine in goed opneembare vorm in zit. Mijn oudere paard met lichte artritis is er in ieder geval beter door gaan lopen Lachen.

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:58

Mijn paard heeft al een paar jaar last van artrose in haar voorbenen en sindsdien staat ze ook op glucosamine complex van de Groene Os.
Ze loopt daardoor veel soepeler en het remt ook de afbraak van het kraakbeen.
Ik heb ook een tijdje primeval geprobeerd maar dat werkte veel minder goed, dus ik ben inmiddels weer terug op de glucosamine.
Mijn paard is toevallig ook onder behandeling bij Steffi van der Laarse voor bekken problemen.
Ik zou zeker de glucosamine gaan proberen als ik jou was. Het is niet goedkoop maar je paard kan er echt heel veel baat bij hebben.

Succes!