ik heb ff een vraagje .
mijn 13 jarige merrie is altijd iets te soepel geweest in haar lijf.
maar nu zit ze op rechts enorm vast .
mijn bijrijdster heeft veel moeite om haar rustig te rijden en is de beugels steeds korter gaan doen . ( ze zit nu bijna in stoelhouding op een dressuurzadel.)
zodra ze nu met mijn paard draaft land ze bij het lichtrijden bijna achter het zadel .
nu is mijn zadel ook helemaal achter doorgezakt en gaat het maandag naar de zadelmaker.
maar gisteren zag ik dus dat mijn paard nu drukplekken begint te krijgen van de kussens van het zadel en dan ook voornamelijk rechts .
Nu zit ie op rechts sinds een week enorm vast terwijl ze daar juist heel soepel op is geweest .
gisteren sprong ze dus ook ineens in galop op volte de andere kant op waarschijnlijk omdat ze de druk niet meer kon hebben .
ik had een dik bondje tussen het zadel en dekje gelegd en ben alleen ff gaan rijden met de intensie om dr tog een beetje los te krijgen .
Maar vraag me nu af of ik daar wel goed aan doe.
En of ik niet beter ff kan wachten tot het zadel weer ok is en dan nu ff wat longeerwerk of zo te doen om dr tog in beweging te houden en dat ze niet nog stijver word op rechts .
heeft iemand tips of ideeen wat ik nu het beste kan doen tot dinsdag want dan heb ik mijn zadel terrug .
bedankt alvast