27 okt '04 heeft mn paardje zich verstapt tijdens het bokken.. het ging heel banketstaaf, gewoon op een randje gestaan of iets. Ik merkte het vrijwel direct en ben terug naar stal gestapt en daar gekeken: rechts voor kreupel. 6 weken op rust gezet, voor de zekerheid een fototje gemaakt en daarna in 4 weken heel rustig weer opgebouwd.
3 jan '05 paardje voor de kar gezet en de een op andere stap weer kreupel. Zelf dacht ik gelijk aan eem hoefzweer omdat het zo abrubt ging maar bij terug komst op stal was weer der kogel rechtvoor dik en warm.
Ze heeft maar een weekje niet goed gelopen maar uit voorzorg (onder andere omdat het been ietsjes dikker bleef) door gestapt tot een week of 3 terug. We zijn langzaam gaan opbouwen met eerst een klein stukje er op en daarna heel voorzichtig een stukje draven.. Dit ging goed tot vorige weel zondag: paardje weer voor de kar, lopen bokken en keihard gedraaft een paar stukjes en volgende dag weer een dik been.
Na een dag of 3 a 4 was het er weer helemaal uit en weer opnieuw begonnen met opbouwen. Nu heb ik gistere er in de bak opgezeten. een uur gestapt waarvan 3 kwartier erop en 2x een paar min gedraaft.. Vandaag was weer het been dik..
Wat moet ik nou doen? Ze loopt niet kreupel niets maar dat been word nu toch weer dikker na een minimale inspanning.. Op de fotos was niets te zien en de DA had der pezen gevoeld en zei dat het een geringde kans was dat het daarin zou zitten omdat die heel goed waren.. Toch een peesscan laten maken of moet ze er ff doorheen? Wat vinden jullie?