Dikke benen bij dragende merrie.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lucas03

Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-08-04

Dikke benen bij dragende merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 20:03

Zoals het topic al zegt:

Mijn merrie heeft sinds maandag vrij dikke achterbenen. Ligt dit nu aan de dracht of aan te veel eiwitten? Het trekt steeds verder omhoog.

De andere paarden hebben het niet.

Wij hebben voor 2weken terug de wei bemest en nu groeit het gras natuurlijk lekker. Zou het hier aan kunnen liggen?

Alle tips welkom


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Dikke benen bij dragende merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:40

Dat komt wel vaker voor. Houd de eiwitten wel in de gaten en verder veel beweging geven. veel stapwerk en afspuiten

- Offline -

lucas03

Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Dikke benen bij dragende merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 21:05

Sammie schreef:
Dat komt wel vaker voor. Houd de eiwitten wel in de gaten en verder veel beweging geven. veel stapwerk en afspuiten


ja, maar is het nu van het gras of omdat ze dragend is.

Ik kan haar wel minder eiwit voeren, maar niet minder drachtig maken Clown

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re: Dikke benen bij dragende merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:36

het is een combinatie.. voor de eerste snede is het gras heeel rijk, daar moet je mee uit kijken.

Daarbij moet je je voorstellen dat zn merrie minder beweegt nu dan eentje die vol in het werk staat of niet drachtig is. Ook zal zn paard voor de zekerheid extra reserves vast houden voor het veulenen..

Ik zou idd toch uitkijken met die wei en meer laten bewegen.. Want staat je paardje verder nog in het werk?

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!

lucas03

Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Dikke benen bij dragende merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 21:46

nee, helaas hoeft ze niet meer veel te doen. Na vorig jaar gestopt te zijn met wedstrijden (te veel stress, niet goed voor dracht) is ze van dressuurpaard naar recreatiepaard omgetoverd. Dus nu gaan we 1x per week naar het bos, en verder loopt ze iedere dag buiten. Maar dat is natuurlijk niet echt bewegen, maar meer eten voor de voet weg.

Ik zal iig de wei opdelen in stukken (normaal doe ik dat ook maar nog niet zo vroeg in het jaar) zodat ze niet overal het lekkerste uit haalt. En korter naar buiten. En ook savonds minder hooi. Ik zal haar morgen ook eens rustig longeren.

Nou ja, ik had ook dikke voeten toen ik zwanger was. Haha! (was ook niet fijn)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lizy29, Mariett en 25 bezoekers