Hoefkatrol ! ervaring met cortaflex

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Masculin

Hoefkatrol ! ervaring met cortaflex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 09:25

Mijn paard heeft hoefkatrol fase 4.Ik ben al aan het lessen bij antoine de bodt in belgie.Ik ben er van overtuigt dat deze methode van rijden veel paarden (en ruiters) kan helpen van het hoefkatrol probleem af te komen.
Mijn paard heeft echter ook cyste`s bij heet straalbeen.wie heeft daar ervaring mee?.
Wie weet meer over het produkt cortaflex,en wat is het verschil tussen dit produkt en clucosamine?.

Alvast bedankt!

Bets

Re: Hoefkatrol ! ervaring met cortaflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:44

Ik hou deze topic ook even in de gaten.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:12

In Cortaflex zit glucosamine, als je nog een (iets) goedkoper adres voor Cortaflex wil kan ik je er een geven (in Nederland betaal je €103 excl verz.kst voor 900 gr en in Engeland ong. €86 incl verz.kst.)

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:47

Als het al een cyste is en afgesloten, dus geen kanaaltje meer kan er weinig meer aan gedaan worden. Wel zijn in deze gevallen vaak wel open kanaaltjes, dus onevenheden, aan het hoefbeen. Vaak goed te zien op de foto. Je ziet het zwarte gat van de cyste en gekartelde rand aan de onderkant.
Cortaflex helpt de gewrichtsvloeistof van een bepaalde kwaliteit te houden dat er minder last zou zijn van het schuren van de pees langs dit botje.
Mijn paard heeft hoefkatrol fase 2 en krijgt sinds dien Cortaflex. Merk duidelijk het verschil, positief dus. Heb twee keer weggelaten en paard liep als een "roestige fiets".
Cortaflex info kan je ook via zoekfunctie hier vinden of via google.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:28

Eleonoor schreef:
Cortaflex helpt de gewrichtsvloeistof van een bepaalde kwaliteit te houden dat er minder last zou zijn van het schuren van de pees langs dit botje.
Mijn paard heeft hoefkatrol fase 2 en krijgt sinds dien Cortaflex. Merk duidelijk het verschil, positief dus. Heb twee keer weggelaten en paard liep als een "roestige fiets".
Cortaflex info kan je ook via zoekfunctie hier vinden of via google.

Ligon heeft hoefkatrol fase 3 en had daarbij een ontsteking in het hoefgewricht.
Sindsdien is hij behandeld met een Tildren-infuus,is hij ingespoten met hyaluonzuur(?),staat hij op egg-bars met een leren rand ertussen en krijgt hij Cortaflex.
Ook ben ik hem anders gaan rijden als dat hij gewend was(ik had hem toen pas 2 maanden).
Sindsdien loopt hij als een tierelier.
Het zal zeker een combinatie zijn van alles bij elkaar,maar ik blijf hem die cortaflex geven,durf er echt niet mee te stoppen!
Daarbij heb ik van verscheidene mensen hele goede resultaten gehoord.

Crissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:37

Zelf heb ik bij mijn paard goede ervaringen opgedaan met cortaflex. Ook in mijn omgeving doen een paar paarden het er heel goed op (spat, HKO, artrose, overhoef). Sommigen hadden al veel geprobeerd wat niet aansloeg en met cortaflex kunnen ze gewoon weer rijden en paarden hebben weer plezier. Het verschilt wel per paard hoe snel het helpt (soms duurt het een maand of 2 voor het goed is). Pas trouwens op met kopen in Engeland een kennis van mij had dat gedaan en werd moeilijk gedaan door de douane. Er kwamen ook nog invoerrechten en btw bij toen was het dus wel duur. Een vriendin van mij heeft het via iemand in Nederland en dat is wel betaalbaar. Als het nodig is kan ik wel eens voor je informeren.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:28

mijn pony met HKO fase 4 en spat, de spat is verder gaa woekerne van de spatgewrichtjes anar de sprong zelf, doet het wonder bovej wonder supergoed op 2x per jaar een infuus Tildren en dagelijks Cortaflex

Cortaflex reageerd ze beter op dan op oa Primeval en gelijkwaardige producten

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 08:14

Wij hebben ook een tijdje cortaflex gebruikt. Ons paard had artrose. licht maar wij dachten dat die er last van had. In ieder geval was dat dus niet zo maar me paard ging er wel steeds beter uitzien, glimmen en hij voelde zich ook beter. Het is van wat ik gehoord heb ook goed voor zijn bloedsomloop. Af en toe geef ik dat jonkie van mij ook een klein beetje. Het kan geen kwaad. maar dat cortaflex helpt bij mij iig wel heel goed hoor. maar ik heb helaas geen paard met hoefkatrol dus ik kan je dat niet vertellen.. sorry

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:16

jongleurtje schreef:
maar ik heb helaas geen paard met hoefkatrol dus ik kan je dat niet vertellen.. sorry

Helaas? Wees blij Knipoog
Crissy schreef:
Pas trouwens op met kopen in Engeland een kennis van mij had dat gedaan en werd moeilijk gedaan door de douane. Er kwamen ook nog invoerrechten en btw bij toen was het dus wel duur.

Wat raar ik heb het al een paar keer besteld en dat ging prima en ik koop zeer regelmatig andere producten uit Engeland en Ierland, geen enkel probleem, ik heb gisteren weer 2 potten besteld, ben benieuwd hoe dit gaat, ik dacht dat invoerechten en BTW alleen buiten de EU gelde?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:57

Memuska heeft dan wel geen hoefkatrol, maar wel artrose. Zij heeft na een kuur op Primeval die niets uithaalde, een tijdje op Cortaflex gelopen. Ik vond het veel te duur en zag geen verbetering. Misschien dat het in het geval van hoefkatrol anders is, maar in mijn geval was het geen oplossing. Veel succes met je paardje.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:44

Letizia schreef:
jongleurtje schreef:
maar ik heb helaas geen paard met hoefkatrol dus ik kan je dat niet vertellen.. sorry

Helaas? Wees blij Knipoog

ja ben ik ook maar ik bedoel ermee dat ik niet kan vertellen of het bij hoefkatrol werkt...

Crissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:41

Jongleurtje: jij had cortaflex toch een tijdje aan Jongleur gegeven? En die bleek later kissingspines te hebben als ik het me goed herinner. Heel triest verhaal. Wel fijn dat je nieuwe paard wel goed gezond is, hoop dat je er lang plezier van hebt.

Masculin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 21:29

Heb me inmiddels in het assorti...verdiept.LET OP! er is ook corta-vet ha (van het zelfde merk) in de handel.Dit produkt is normaal alleen via de arts te krijgen.Is ook via via te krijgen.Speciaal voor paarden met ernstige probl...oa hoefkatrol onts...Het is een sterkere variant,en is ook preventief te gebruiken.Ik ben er vandaag mee begonnen.Hopelijk helpt dit hem,anders weet ik het echt niet meer.

Masculin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 21:38

Letizia schreef:
In Cortaflex zit glucosamine, als je nog een (iets) goedkoper adres voor Cortaflex wil kan ik je er een geven (in Nederland betaal je €103 excl verz.kst voor 900 gr en in Engeland ong. €86 incl verz.kst.)

Weet ik.Het probleem met glucosamine is echter dat het vaak niet of nauwelijks zijn doel bereikt.Cortaflex daarintegen doet dat wel.Kijk op www.cortaflex.nl onder waarom cortaflex. Daar zie je een filmpje over hoe het in z`n werk gaat (voor wie er meer over wil weten).

Masculin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 21:47

hoop ik

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:56

er zijn meerdere producten die hofkatrol en vormen van artrose kunnen onderwteunen, Naast cortaflex heb je nog Artri-aid, Maxiflex, Jointsaver. De samenstelling is vaak voornamelijk glucosamine, en MSM en wat nuttige vitaminen en bijproducten.
De samenstelling verschilt per product maar deze supplementen zijn vaak wel effectief.

Mijn paard heeft HKO fase 3/4 (spurvorming dus geen Cyste en ook geen botdegeneratie) en krijgt JointSaver (via de DA) en is ingespoten met hyadrolonzuur ik ben hier tevredenover maar heb nog geen ander spupplement geprobeerd. Mijn paard loopt voorals nog rad.

Ik vind de info van Pipi ook heel nuttig. De methode van AdB is prima maar ik vind dat als je je paard met een supplement of behandeling goed kan ondersteunen dat je dat zeker moet doen, immers AdB is geen arts.
Uiteraard scheelt het veel of je paard correcht rechtgericht is en goed in balans is, maar mijn menign is dat dat de basis van ieder paard moet zijn, een vanzelf sprekend onderdeel van je rijden.

Het is denk ik goed om open te staan voor meerdere behandelmethoden dus én je arts én je manier van rijden. AdB leert je omgaan met HKO en het rijden van je paard maar geneest het niet, je DA geneest het ook niet maar kan zeker ook goed helpen de onsteking in het gewricht te onderdrukken.
Deze combinatie kan je paard echt weer een heel eind op weg helpen tot langdurig helemaal rad krijgen.

Succes.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:52

Crissy schreef:
Jongleurtje: jij had cortaflex toch een tijdje aan Jongleur gegeven? En die bleek later kissingspines te hebben als ik het me goed herinner. Heel triest verhaal. Wel fijn dat je nieuwe paard wel goed gezond is, hoop dat je er lang plezier van hebt.

ja idd. heb je dat gelezen op bokt? maar hij had ook artrose.. achteraf had hij daar geen last van maar goed.

Ik hoop het ook iig bedankt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:00

Ik haal nog even dit topic naar boven...

Letizia schreef:
Crissy schreef:
Pas trouwens op met kopen in Engeland een kennis van mij had dat gedaan en werd moeilijk gedaan door de douane. Er kwamen ook nog invoerrechten en btw bij toen was het dus wel duur.

Wat raar ik heb het al een paar keer besteld en dat ging prima en ik koop zeer regelmatig andere producten uit Engeland en Ierland, geen enkel probleem, ik heb gisteren weer 2 potten besteld, ben benieuwd hoe dit gaat, ik dacht dat invoerechten en BTW alleen buiten de EU gelde?

Ik heb vorige week weer Cortaflex uit Engeland besteld en is werderom zonder problemen binnen gekomen.