Ik heb een Haflinger die een ganse pak manen had!!! Jammer tot mijn grootste vrees zijn zijn manen gaan uitvallen, tot op heden heeft hij er nog maar ze zijn zeer sterk uitgedunt en gans de winter niet gegroeid doordat ze afkraken. Ze zijn zijdezacht en daarom mss niet zo van goede kwaliteit. IK vind dit heel erg jammer vooral dat ik er zolang heb voor gespaard en goed verzorgd. Ik denk dat dit gebeurd door een samenspel van verschillende dingen.
- Hij heeft bloedwormen gehad, maar niet dat hij er ziek van werd, hij is ervoor behandeld geweest.
- Hij is erg zenuwachtig en jaloers op mijn tinker en wanneer ik deze aan zijn staldeur bind dan kan mijn Haflinger dit niet verdragen en schop tegen zijn muur met als gevolg dat zijn hoefkraakbeen is gebroken. Dus nu kan hij niet meer bereden worden en vindt hij dit erg jammer, het is een Haflinger die heel goed kan werken hij heeft looplust ongelooflijk en dit deden we ook dagelijks maar doordat hij nu niet meer mag lopen heeft hij stress en vallen zijn manen uit. Denk ik want de DA kan ook geen verklaring geven waarom dit nu precies gebeurd.
- Hij is in de winter geschoren geweest en mss doordat hij vitaminnen moet gebruiken voor zijn vacht terug te krijgen dat hij dan vitaminnen tekort heeft voor zijn manen te behouden.
Ik weet het ook niet allemaal met zekerheid maar mss hebben jullie ook al eens zo'n ervaring gehad.
Hij krijgt voor te eten hooi, krachtvoer van pavo( nu niet omdat hij stilstaat) condition extra en de stimix musli. Plus krijgt hij nu extra vitaminnen van de DA in poedervorm voor de groei van zijn manen en haren te stimuleren.
Hopend op goede reakties.