Hetja schreef:24 uur omhouden is wel heel veel hoor, volgens mij worden ze alleen gebruikt bij 'arbeid' (over de weg) als je paardje niet gevoelig loopt op een zachte ondergrond zou ik ze niet omdoen in de bak o.i.d.
Volgens mij mag je er ook wedstrijden mee rijden, i.i.g. endurance!
Succes met je paardje!
Die smitjes kan je ook 24 uur perdag om laten zitten bij een paard, dat is geen probleem. Meestal wordt dit alleen gedaan bij paarden met hele erge hoefproblemen.
Bij veel wedstrijden zijn ze WEL toegestaan als het goed is (zei de man die smiotjes voor ons heeft aangemeten) en meestal is de ring inderdaad netjes glad en zacht en moet het zonder schoenen geen probleem zijn.
Bij ons was het iig heel erg ideaal, in het begin ook met schoenen in de bak gereden. Hij heeft ze de 1e 2 of 3 maanden 24/7 aangehad. Ging super, ook springen wedstrijd op een gras ondergrond (hindernissen tot 1.25) ging super (met schoenen) zonder uitte glijden ofzo!
Je zou het na moeten vragen of de wedstrijden waar jij mee aan zou willen doen de schoenen accepteren. Hang ook vaak van de wedstrijdleiding af!
Hoop dat je er wat aan heb!