Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
). Apple schreef:Een lichte vorm van cornage is alleen hinderlijk voor de ruiter.
Het paard zelf wordt er niet door belemmerd in het gebruik (tenzij de koper hem wil laten uitbrengen op races op Duindigt of ietsdergelijks).
Enorm zakken in prijs lijkt me dus ook overbodig aangezien het paard er zelf geen last van heeft en de cornage het verdere gebruik van het paard niet belemmerd.
Laten opereren mag alleen in bijzonder zware gevallen van cornage. Cornage operaties zijn in Nld al een jaar of 10 verboden (het valt onder dezelfde wet als het couperen van staarten van honden).
Als ik jou was zou ik een andere koper zoeken voor je paard. Hinniken is ook een manier van communiceren en dat ontneem je het paard.
Mag ik vragen, wat wil de koper eigenlijk gaan doen met dat paard dat hij een cornage operatie noodzakelijk achtte?
Apple schreef:Als het gaat om de mensen uit dit topic: viewtopic.php?f=1&t=397122&p=8100136&hilit=#8100136 die een lief braaf knuffelpaard zochten dan zie ik niet in waarom een lichte vorm van cornage een belemmering zou kunnen zijn.