Nu weer de da... nu weer 4 hechtingen.. blijft het zo gaan??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jongleurtje

Nu weer de da... nu weer 4 hechtingen.. blijft het zo gaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 16:22

hoi,

vandaag, me paard los laten spelen.. alles ging goed totdat ik hem eruit wou halen.. toen deed die iets.. ik zag niet precies wat maar hij liep daarna met een hele diepe snee op zijn hoofd (ongeveer 1 cm onder het oog) naar me toe.. het was geen trap van die andere want dan zou de wond vuil zijn.. dus ik kijken.. zie ik zo het bot zitten... dus maar goed het bloedde helemaal niet.. en volgens me instructrise maar weer de da erbij laten hechten.. en idd de da. erbij en hij 4 hechtingen.. denken jullie van nou lekker boeiend.. maar baal er zo enorm van.. ik heb hem nu ruim 5 maanden en hij is al 7x bij de da geweest al het niet minder is... eerst omdat die nooit geent en gechipt was. daarna voor controle voor zijn tanden.. is toen bijgevijld. daarna nog een keer voor de 2e enting. daarna nog een keer om zijn wolfskies te trekken. daarna was die in de sloot gevallen.. toen daarna is die de da. nog 2x geweest omdat we dachten dat die een beginnende hoefsweer had.. achteraf was dat niet zo hij had last van zijn stand met de ijzers.

En nu had ik geen problemen meer met me paardje.. hij loopt goed... geen stap meer kreupel. heeft geen last van zijn stand meer en we gingen nu ook goed in de wed. en dan nu weer stappen.. ik denk dat ik in die 5 maanden dat ik hem heb meer gestapt heb dan echt gereden.

sorry moest gewoon ff kwijt.

voor de rest is het en heel lief dier.. gaat super en is niks op aan te merken.. alleen een beetje lomp Bloos

TeamSpirit

Re: Nu weer de da... nu weer 4 hechtingen.. blijft het zo ga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:24

ah gos
je had het verteld op MSN!!
zit je niet mee!!
knuffel aan Thomas!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:52

Wel pech hoor! Ik snap alleen niet helemaal waarom je nu moet stappen?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:02

Goh vervelend! Maar fijn dat de wond schoon was en het goed gehecht kon worden. Het geneest vast snel en dan kan je weer lekker rijden.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 06:29

CCCCorine schreef:

ja weet ik ook niet eigenlijk.. ik was er niet bij toen de da kwam gister omdat me broertje thuis op mij stond te wachten.. anders kon die niet naar binnen.. dus mijn instructrise is erbij geweest. ga er zo meteen uit school heen en dan vraag ik het wel precies

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:01

hmm, jij hebt dus ook zo'n paard.
Ik weet helemaal hoe je je voelt, ik heb zelf echt soms zoiets van laat maar, want zo snel hij weer fit is krijgt ie toch wel weer wat.
Maar ach, het is wel, net zoals jij over de jouwe zegt, een lief en fijn paard, alleen ehm, lomp ja Knipoog

heel veel beterschap voor m en succes ermee weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:17

jongleurtje schreef:
CCCCorine schreef:

ja weet ik ook niet eigenlijk.. ik was er niet bij toen de da kwam gister omdat me broertje thuis op mij stond te wachten.. anders kon die niet naar binnen.. dus mijn instructrise is erbij geweest. ga er zo meteen uit school heen en dan vraag ik het wel precies

Ben wel benieuwd. Toen mijn paard zijn neus gehecht was, mocht ik ook gewoon rijden. Een tijdje later werd hij gehecht vlakbij zijn oog en ook toen mocht ik doorrijden. Vandaar dat ik een beetje verbaasd was. Sinds dat ik weer terug ben op mijn huidige stal gelukkig geen vervelende wondjes meer gehad, vermoed dat er op de oude stal toch iets scherps in zijn box zat.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 07:38

CCCCorine schreef:

Ben wel benieuwd. Toen mijn paard zijn neus gehecht was, mocht ik ook gewoon rijden. Een tijdje later werd hij gehecht vlakbij zijn oog en ook toen mocht ik doorrijden. Vandaar dat ik een beetje verbaasd was. Sinds dat ik weer terug ben op mijn huidige stal gelukkig geen vervelende wondjes meer gehad, vermoed dat er op de oude stal toch iets scherps in zijn box zat.

heb het even nagevraagd.. ik hoef dus niet weer te stappen maar moet rustig aan doen... die wond is nogal dik gewroden en dat dikke zeg maar zit dan onder het hoofdstel. dus dat mag ook niet te strak zitten..

diantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 08:45

Ik heb ook zo'n probleem maar dat ligt ook meer aan het paardje zelf. Het is een arabische veulen van 10 mnd. Heb hem nu zelf bijna 3 mnd en ben er tot nu toe alleen maar mee naar de DA geweest. Hij is in een hek blijven hangen toen waren zijn achterbenen helemaal open en 5 hechtingen in in zijn been 2 in zijn lip. En nu is die weer los geweest maar zijn hoofd gruwelijk open gehaald prezies op zijn diss gebied. een v-vorm maar dan op zijn kop en met 8 hechtingen vast. HELP!!! hij is zo neurotische!!! Ik weet niet of dat er nog uit gaat. En 1 mei gaat hij naar de Hengstenwei zal die dan rustiger worden. Ik weet niet wat ik er mee aan moet hij kan van echt alles flippen. En dan gaat hij rennen en gooit zichzelf gewoon overal in.Nu zijn de meeste wondjes schaafwondjes waar je later nix meer van ziet maar die v op zijn neus die blijf je zien.Wat ik erg jammer vind want nu is die meteen zijn schoonheid kwijt.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 13:41

Ja ik ken dat, het ene komt na het andere... Ik probeer gewoon lekker door te gaan, natuurlijk wel op verantwoorde manier, maar ga niet meer om elk dingetje bij de pakken neer zitten. Zoals hiervoor al iemand zei: Zoals het vanzelf komt, zo zal het ook vanzelf wel weer verdwijnen. (huis-tuin en keuken wondjes dan.. Knipoog)

Succes ermee! Ik leef met je mee! Knipoog