Snel diarree

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Marloes__

Snel diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 20:15

Mijn haflingermerrie heb ik nu ruim twee maanden en ik heb gemerkt dat ze best snel last heeft van diarree. Nu heeft de boer waar ze staat het nog eens extra gestimuleerd door haar van een wei met amper gras ineens op drie overvolle weiden te zetten! Gelukkig kwam ik daar al na een halve dag achter en ik heb haar terug gezet, maar het resultaat is vandaag een wat ingevallen pony die behoorlijk aan de diarree is.

Ik heb haar gewassen en heb hooi en stro gegeven. Morgenochtend ga ik weer kijken en hopen dat ze wat beter is. Is dat niet zo, dan bel ik de dierenarts. Ik bel morgen ook sowieso de Paardendrogist. Ik ben namelijk benieuwd of er een voedingssupplement ofzo is, wat dit een beetje tegenhoudt. Dat is dus ook mijn vraag voor jullie, weten jullie hier iets voor?

Indy mankeert overigens niks hoor. Mijn dierenarts kent haar al langer als ik, en zij weet ook dat Indy soms wat snel diarree heeft, maar het is niks medisch. Bij mensen heeft ook de een gevoeligere darmen dan de ander. Lachen

Arnoud

Re: Snel diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:32

De paardendrogist heeft hiervoor Le Brick. Simicur heeft Digesticur ervoor. Exellent heeft Stop horse. Verder is het zaak te zorgen voor voldoende hooi en water. Strooit de boer ook kunstmest over de weiden heen? Dit moet hij niet doen, dat is koeiegras en veeeeeeeeeel te rijk voor paarden.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:37

ben het idd met arnoud eens Lachen

je paard sowieso gewoon op eigen wei laten staan.

wat ook helpt,is rijst koken,en dat water ervan aan je paard geven,bv zemelen erdoor mengen.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 20:44

Bedankt!

Ik ga sowieso even die producten nazoeken en ik bel de Paardendrogist morgen op.
Indy komt vanaf zaterdag op een andere stal, dus (helaas) weer een andere wei. Die is iets voller dan dat ze nu staat, dus ik zet haar de eerste dagen om te wennen waarschijnlijk binnen 's nachts.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 06:50

elke dag een flesje yakult geven.
helpt ook tegen diaree.

Haha!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 08:23

Ik heb net de Paardendrogist gebeld, ik krijg morgen Synbiozyme thuis gestuurd. Iemand ervaring hiermee?