Zweetallergie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

Zweetallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 16:39

Mijn paard heeft kleine zwellingen boven op zijn rug waar het zadel zit. Ik denk niet dat het drukkingen van het zadel zijn want ik poets hem altijd goed en verwissel het sjabrak op tijd. Zijn zadel ligt ook goed. Mijn moeder denkt dat het misschien zweetallergie is. Weet iemand de syptomen van zweetallergie en wat je eraan moet doen? Of heeft iemand een idee wat hij heeft? Ik rij nog wel gewoon en hij lijkt er geen last van te hebben. Maar als je eraan zit vind het het niet fijn en kan ik zien dat het hem pijn doet

Ugene2001

Re: Zweetallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:05

Ik weet niet wat het kan zijn, maar als je kan zien dat het hem pijn doet zou ik er toch geen zadel op leggen. Ik zou persoonlijk toch even een DA ernaar laten kijken voor de zekerheid...

Zilly

Re: Zweetallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:20

Hmmm, ik heb wel eens vaker paarden met 'bultjes' gezien. Bij 1 kwam dat door een niet goed passend zadel. En bij de ander kwam het door een bepaald wasmiddel waar het paard niet tegenkon (dekje).
Ook ken ik een paard die niet zo goed tegen zweet kan, hij kreeg van opgedroogde zweet echt gigantische jeuk, maar zover ik weet geen bultjes.
Ik adviseer je toch, als het niet wegtrekt binnen 2 dagen een DA erbij te halen