Vraagje over peesblessures

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ranja

Vraagje over peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 11:11

Even een vraagje. Heb al wat topics over peesblessures gelezen, maar toch nog een vraagje hierover.

Als je paard een peesblessure hebt, is dan de gehele pees verdikt? Of kan het ook alleen maar een 'bobbel' op een pees zijn terwijl de rest van het been mooi droog is?

Ik hoor het graag!!

Bonny4life

Re: Vraagje over peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:47

het hoeft niet perse een verdikking te zijn hoor,
mijn pony heeft het ook gehad en had een heel warm been en geen verdikking..ook als je in de pees kneep was ze heel gevoellig..
het is nu voorbij en gaat weer goed maar af en toe na een stalperiode ofzo dan voelt ie weer warm aan.. is verschillend per paard!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 15:18

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:30

Vaak heb je dat maar een klein stukje wat dikker is en daarboven/onder helemaal niet. Ook is dat dikke soms na niet zo lange periode verdwenen. Verradelijke bij peesproblemen is dat het dan nog lang niet genezen is. Als je dan te vroeg begint met belasten ben je terug bij af.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 22:14

Kyona schreef:
Vaak heb je dat maar een klein stukje wat dikker is en daarboven/onder helemaal niet. Ook is dat dikke soms na niet zo lange periode verdwenen. Verradelijke bij peesproblemen is dat het dan nog lang niet genezen is. Als je dan te vroeg begint met belasten ben je terug bij af.

Hmmmm....dat wilde ik toch eigenlijk niet horen..... Bloos

@DaphneL: thnx voor de url!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:20

Wat je aan de buitenkant ziet kan verschillen, soms een verdikking van de hele pees, soms een bult, soms helemaal niets. Wat je wel of niet kunt zien zegt niets over de ernst van de blessure. Een peesblessure is vaak ernstig, langdurig en het resultaat na herstel is onzeker.

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:41

Zo ziet de pees van mijn merrie eruit.
De blessure is van 4 februarie 2005
Afbeelding