Medicijn tegen diaree.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

supertygetje

Medicijn tegen diaree.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 17:33

Hoihoi,

Mijn vraag gaat eigenlijk over een konijn, maar ik denk dat het met paarden hetzelfde is.

Mijn konijn had last van diaree, dus zijn we op zijn aanraden naar de dierenarts gegaan.
Die heeft ons een medicijn gegeven dat ik twee weken lang 2x per dag moest geven. Nu zijn er 1,5 week om, en is het flesje leeg. Normaal gesproken moet je niet stoppen met zo'n kuur, maar aangezien ze nu al het medicijn heeft gehad...

Denken jullie dat ik om meer moet vragen of dat het zo gewoon goed is?

Bruintje_87

Re: Medicijn tegen diaree.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:52

ik zou de dierenarts eens even bellen,en het hem vragen Lachen

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:28

Heeft je konijn nog steeds diaree? Zo niet dan is het waarschijnlijk niet nodig meer medicijnen te geven.

Maar inderdaad even navragen aan de dierenarts kan geen kwaad.

Kijk nog even uit met groenvoer voeren zoals; sla, peen, appels etc. Zodat de darmpjes van je konijn eerst weer helemaal normaal reageren op droog voer. Groenvoer kan weer laxerend werken in al gevoelige darmpjes.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:31

in elk geval goed hooi aan je konijn geven.

geef ook om de dag een paar takjes verse peterselie,( 2-3 takjes) dit is echt heel goed voor konijnen met maag/darm problemen.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 22:56

Ja het gaat weer gewoon goed, maar normaal gesproken mag je niet stoppen als het weer goed gaat, maar moet je het helemaal afmaken. Maar het spul is nu dus op, dus op zich heeft ze het nu wel allemaal gehad.