ik zoek iemand die dit heeft meegemaakt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

total

ik zoek iemand die dit heeft meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 16:44

hallo luitjes,
mijn paard heeft last van zijn knie die steeds op slot schiet,nu moet hij dus geopereerd worden en wordt zijn knieband doorgesneden zodat hij niet meer op slot kan schieten.
ik hoop op een reactie als je dit heb meegemaakt.
groetjes

Seventje

Re: ik zoek iemand die dit heeft meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:20

Poeh dat is nogal wat zo'n operatie.

Gelukkig is het met mijn paard niet zo ver gekomen.

Vorig jaar toen ik veranderde van hoefsmid wilde deze smid mijn paard haar stand veranderen van haar achter benen (5 jaar was ze). Ze loopt over de buiten kant van haar hoeven weg en de smid wilde haar recht op haar voeten laten lopen.

Je raadt het al; toen begonnen de problemen. Haar knieën konden de veranderde stand niet aan. Eerst was het haar rechter knie. Deze begon op te zwellen en op slot te schieten. Ging ook raar lopen weggedraaid in het heup gewricht op zo haar knie te ontlasten.

Dierenarts erbij geweest en op de kliniek gestaan voor foto's. Haar knie banden konden de rek niet aan ze bleven hangen. Vind het lastig uit te leggen. Hij liet het me zien via een nep been en uit een boek.

Nou ja, nagedacht over waarom het zo gekomen zou zijn en ja toen kwamen we toch weer bij de smid uit. Dus werd haar rechter voet weer terug gezet in de oude stand.

Ze liep gelijk weer een stuk beter maar nu begon ook haar linker knie. Nee hé dacht ik gaan we weer. Maar we hebben gelijk de smid weer gebeld om toch ook maar haar linker hoef in de oude stand terug te zetten. Stom natuurlijk had voorkomen kunnen worden als we gelijk allebei haar voeten weer in de oude stand hadden terug gezet.

Is niet helemaal wat jij mee maakt en gaat mee maken met jouw paard. Maar ik wilde het je even vertellen.

Het schijnt goed te opereren te zijn heb ik me laten vertellen door de arts en ze lopen daarna weer pijnloos.

Heel veel sterkte met jouw paard Ach gut ik hoop dat het goed komt

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:07

is het een jong paard??? Knipoog wij hebben het ook gehad maar dat kwam door dat het paard groeide en te slap was Ach gut

en hij staat nu ook binnendoor bekapt
ik zou niet zo gauw opereren maar dat ligt dus aan de leeftijd van het paard......... misschien kan je daar meer over vertellen Cool

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 01:49

Mijn paard had dat jaren geleden ook. Is er operatief aan geholpen. Nooit op wat voor manier ook gemerkt. Laatst nog een springcursus met haar gedaan.

chantalmelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:46

Mijn friese ruin van twee jaar heeft ook zijn achter knie op slot gehad en die is ook binnendoor bekapt. Maar hij hoefde er niet aan geopereerd te worden.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:25

mijn merrie heeft het ook gehad en het was al te ver om de hoefstand te laten veranderen. bij mijn merrie hebben ze de banden niet doorgesneden , maar een inkeping in gemaakt. ze is wel aan alle twee d'r achterbenen gelijk geholpen. ze heeft daarna een maand dag en nacht buiten gelopen en na die maand was ze weer op en top.

kapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:53

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar op school heb ik geleerd dat de operatie bijna altijd succesvol is!