Quadrisol

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

illy

Quadrisol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 21:40

Heeft iemand ervaring met quadrisol heb het nl. van de veearts
gekregen zonder bijsluiter, hoe snel werkt het? en hoeveel
per kilo lichaamsgewicht?

paars

Re: Quadrisol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:00

ga even naar google en tik de naam in en dan het vinkje bij pagina's in het nederlands. De eerste hit is een pdf waar alles in staat. Succes.

Wel erg onhandig (zeg maar megadom) van je DA om dit zonder bijsluiter of voorgeschreven dosis mee te geven hoor.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:35

Vorig jaar heb ik ook Quadrisol voorgeschreven gekregen voor mijn paard en ook toen heb ik er geen bijsluiter bij gehad. Daar kwam ik pas thuis achter en ben toen idd op internet gaan zoeken.
Ranja reageerde alleen totaal niet goed op Quadrisol. Door die medicijnen wilde hij alleen nog maar liggen en dan zegt de da ook nog eens dat dat niet kan komen door de medicijnen. Ik ben toen toch meteen gestopt en hij knapte weer op!! Dus voor mij nooit meer quadrisol!

Maar dat van die dosering vind ik wel heel erg slecht!!
Ik moest 2 maal daags 4 mg geven. (Ranja is nog geen 500 kg)
Maar ik zou wel even bellen om het na te vragen, want overdosering is niet goed!!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:14

Is volgens mij een pijnstiller. Ik heb vanavond een ongebruikte spuit aan de da terug gegeven.Hoop dat ze hem nu niet in rekening brengt. Haha! Op de spuit zelf staat nog iets leuks van; bij bijwerkingen ermee stoppen, maar er staat dus niet bij wat die bijwerkingen kunnen zijn Haha!

Zij vertelde mij, de eerste dag 20mg te geven en daarna 2 maal daags 10 mg. Ik kon niet echt merken dat mijn paard er baat bij had, maar dat ligt per geval verschillend lijkt me. Ik heb nog gevraagt of je het kunt vergelijken met paracetamol bij de mens, maar ze zei dat je het toch wel wat sterker moest zien.(Mijn paard weegt overigens ook ongeveer 500 kilo en hoewel hij vaak ligt, vooral snacht, deed hij dat in zijn ziekte periode niet.)

illy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 23:16

oke bedankt voor de reactie

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 08:24

santos schreef:
Ik heb nog gevraagt of je het kunt vergelijken met paracetamol bij de mens, maar ze zei dat je het toch wel wat sterker moest zien

Het is te vergelijken met Ibuprofen/Brufen, dat soort middelen. Dat is qua sterkte van pijnstilling wel ongeveer te vergelijken met paracetamol. De werking is echter anders, ibuprofen is een NSAID, een non-steroidal anti inflammatory drug, oftewel een ontstekingsremmende middel. Het doet dus meer dan alleen pijnstillen.

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:12

Ibbel schreef:
santos schreef:

Het is te vergelijken met Ibuprofen/Brufen, dat soort middelen. Dat is qua sterkte van pijnstilling wel ongeveer te vergelijken met paracetamol. De werking is echter anders, ibuprofen is een NSAID, een non-steroidal anti inflammatory drug, oftewel een ontstekingsremmende middel. Het doet dus meer dan alleen pijnstillen.

Quadrisol is ook een NSAID, dosering 1 streepje per 100 kg 2X per dag.
Dus een paard van 500 kg 5 streepjes (ml) 's ochtends en 5 's avonds..

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:08

Ik heb het gekregen bij Isa van de DA toen ze bevangen was. Bij haar werkte het echter te goed. In eerste instantie gaf ik 2x een dosis en daarna normaal (weet niet meer exact hoeveel, maar ook op lichaamsgewicht in ieder geval).

Na een uur of zo werkte het spul al en ging ze rennen (dat ze dus eigenlijk niet mocht). Het was op een gegeven moment zo erg dat ze bijna flipte. Ik heb geen idee of het door dat spul kwam, maar ze was zo gek als een deur. Echter als het uitgewerkte was, kon ze nauwelijks vooruit komen, zo'n pijn. Als pijnstiller werkt het dus wel. Ik heb toen minder moeten gaan geven dan de normale dosering en toen werkte het beter ... althans toen werd ze er niet zo "maf" van Knipoog

Maar heb dus eigenlijk wel goede ervaringen met Quadrisol.
Verder geen bijwerkingen gezien (en de mijne is vrij gevoelig voor medicijnen).

Wat zouden de bijwerkingen dan kunnen zijn?

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:41

Ibbel en Vlimmen schreven dat het ook ontstekingsremmend werkt. Dat had de da ook gezegd inderdaad, was ik vergeten, van nsaid weet ik niets, zal wel waar zijn Haha!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 08:27

Hoi,

Mijn paard (500 kg) heeft gister ook Quadrisol gekregen! Ik heb twee tubes waar ik 2 weken mee kan doen. Ongeveer 4 a 5 ml. 1x per dag.

Hij heeft droes en heeft veel pijn bij het slikken. Hij eet daarom niet goed en heeft ook koorts. Gister werkte de medicijnen goed!
Hij at weer als een dijker en de koorts was iets gezakt.

Succes