Nóg 2 weken -> hoest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes0508

Nóg 2 weken -> hoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 19:03

Elza is al een paar maanden niet helemaal fit. Ze begon op een gegeven moment te hoesten, en toen kreeg ze poeder door haar eten waardoor het minder leek te worden. Uiteindelijk bleef het tóch aanhouden en hebben we de dierenarts gebeld. 2 weken geleden is hij geweest, daarvoor had ik haar al een week stilstaan, en ze kreeg een kuur medicijnen. Vandaag is ie weer geweest, ik heb haar deze week niet horen hoesten dus ik had goede hoop, maar het was niet goed. Het was al wel beter, maar ze krijgt nu weer een kuur van 2 weken waarin ik dus weer niet mag rijden. Over 2 weken ga ik op vakantie en als ik er daarna weer op mag heb ik dus al met al 6 weken niet gereden. Hoe je dat toch kan missen...
Ik mag er vanaf nu wel af en toe eventjes op en gewoon een beetje langs de weg stappen, maar ze mag zich verder niet inspannen. Elza is 23, kan supergoed springen en is echt mijn maatje. Ik rijd haar nu ruim een jaar en we zijn al 2 keer naar de Gelderse en 1 keer naar de Hippiade geweest en dat ritme wilde ik eigenlijk nog wel even volhouden Vork
Het allerbelangrijkste is nu dat ze er weer helemaal bovenop komt, maar ik ben zo bang dat het toch iets met ouderdom te maken heeft en dat het toch echt afgelopen is met (wedstrijden) rijden... Afwachten nu dus..

Bruintje_87

Re: Nóg 2 weken -> hoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:26

denk dat dit meer bij verslag van de dag moet Lachen

maar meid,troos je als je eens weet hoeveel mijn paard stil heeft gestaan omdat ze zo vaak wat had en/of ziek was.

voordat je het weet zit je er weer op Lachen

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 10:16

Fijn dat het al wel verbeterd is! Als je je aan het advies houdt: gewoon rustig zonder inspanning een beetje buiten kuieren, dan komt het vast helemaal goed. Kan je na die extra paar weken weer lekker rijden. Zal ook wel helpen als ze lekker in het weiland staat en de zon gaat schijnen.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:34

Heb je wel eens aan honing gedacht?
Dit verzacht ook de keel, heeft bij mijn pony goed geholpen, die heeft het samen gekregen met Tussistin en binnen een week was hij ervanaf.

Mijn haflinger, van bijna 2 jaar, heeft toen ze veulen was keelontsteking gekregen, nou daar was ik erg blij mee, ze hoefde natuurlijk niks te doen, stond lekker in de groep op het weiland, maar het heeft zeker een maand of 5 geduurd voordat ze ervanaf was.
De DA wou niks geven, omdat ze nog zo jong was, maar gelukkig is alles weer goed gekomen, ik had bij de paardenwinkel ene soort hoestdrankje gekocht, en eindelijk was het iets wat hielp, weet alleen niet meer hoe het heet.

Nu als er ook maar iemand op stal hoest, van de paarden dan, hou ik mijn hart al vast, maar gelukkig heeft het nog niet doorgezet..

Succes ermee!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:55

idd Loezjuh! warme honing geven, heb ik ook al vaker gehoord!! anders kom je nog maar n keer op Sod rijden hoor Knipoog!!

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 16:45

We houden ons voorlopig maar gewoon even aan het 'doktersrecept'. Als ze er over 2 weken niet van af is krijgt ze een soort longscan waarmee ze in de longen kunnen kijken.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:49

honing kun je gewoon als extra voeren Knipoog!!! net zoals je bijv knoflook of lijnzaadolie voert.... Ik ken n pony, die bronchitis had, en daar hielp nixx bij maar n paar weekjes 2 x per dag warme honing over zn voer en t hielp echt heel goed!! Lachen!!