Dierenkliniek Gooilanfd --> mobiele Echografie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnjaKos

Dierenkliniek Gooilanfd --> mobiele Echografie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 17:35

Ik hoorde van een stalgenootje dat Gooiland een mobiel apparaat heeft voor het maken van een pees echografie, heeft iemand hier ervaringen mee?? Miro heeft in 2003 al 9x een echo gehad in Emmeloord maar is nu helaas na 1,5 jaar de oude te zijn geweest weer kreupel en nu wil ik weten of dit de "oude" blessure weer is...

Dank alvast voor jullie reacties!

Morrie

Re: Dierenkliniek Gooilanfd --> mobiele Echografie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:53

ik heb laatst geinformeerd, maar het is peperduur en zeer de vraag of ze het wel willen doen, als zij er geen medische indicatie toe zien, doen ze het gewoon niet en kan je een andere kliniek gaan zoeken die het wel wil doen

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:15

3 jaar geleden had een paardje bij ons op stal ook een peesblessure en dierenkliniek gooiland heeft toen volgens mij een scan uitgevoerd.
Het was dierenarts Paul van Gorkum.
Als je hun telefoonnummer wil dan heb ik dat voor je.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:18

Is dat die kliniek uit Weesp?? Daar vertelde me iemand onlangs van dat ze een mobiel rontgen apparaat hebben, maar of ze ook echo's kunnen maken?? Ik zou zeggen bel eens. Haha!

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:40

Ze hebben inderdaad zo'n apparaat.
Een paard wat ik ken heeft ook een peesblessure gehad, en daar hebben ze ook een scan van gemaakt op stal.
Weet niet verder hoe dat in zijn werk gaat of zo, het meisje van wie het paard was, werkt daar als assistent, dus weet verder niet hoe het werkt.

Een ander paard, die van mijn nichtj, die hebben ze ook gescand om te kijken of ze van de dekking drachtig is geworden, weet niet of dat hetzelfde apparaat is, maar die namen ze ook gewoon op stal!

Maar inderdaad bel eens, dan weet je het zeker.
Leg uit wat er aan de hand is, en dan kun je het overleggen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:07

Het klopt. Gooiland heeft een mobiele scan. Ik weet het zeker. Mijn paard was ook verdacht van een peesblessure (gelukkig al weer 2 jaar geleden) en toen hebben ze op stal ook een echo van de pezen gemaakt. De kosten vond ik wel meevallen; ik betaalde iets van 70 euro in totaal.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 06:18

paard van me moeder heeft hij vorig jaar gescant.
vind de koste ook wel meevallen.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 10:28

Dank jullie voor de reacties, ik heb vanmorgen om 8.30 gebeld en morgen om 15 uur komen ze een echografie maken van Miro's pees Haha! Super snel! Ik vroeg of dat op lokatie kon en de receptioniste heeft verder niets gevraagd, ze komen gewoon morgen al Knipoog En de kosten maken me niet uit, Miro is goed verzekerd Pling

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:52

ik werk bij gooiland en idd scannen van pezen gebeurt aan huis net zoals de rontgen foto´s en noem maar op de praktijk is erg veelzijdig en altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen, dit komt doordat alle 4 de diereartsen consant op cursus gaan. De scan word idd niet zomaar gedaan er moet wel een pees afwijking zijn, ze willen je niet extra op kosten jagen, tja en de prijzen verschillen iets ivm de verdoving die het paard krijgt, joe lief je paard ook is verdoofd word ie toch! het zal je gebeuren dat ie een apparaat van duizenden euro´s sloopt!

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:55

o en het nummer is 0294-417776 en wil je een da spreken is er iedere werkdag van half 9 tot 9 telefonisch spreekuur, dit is gratis

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 18:02

Morgen kom Vanessa Miro's pees scannen..zou mij benieuwen of die kapot is...kan het me namelijk niet voorstellen. We hebben vorig jaar heel wat afgereden en toen is de pees gewoon heel gebleven en dit jaar hebben we geen "gekke" dingen gedaan en hij is ook niet gestruikeld of iets dergelijks :/ Is het wel zijn pees dan gaat hij het land in en zie ik van de winter wel of het beter is, ga niet weer 1,5 aan het handje lopen :p (zeg ik nu hoor...ik zou hem NOOIT zomaar laten gaan....al kost het me 5 jaar) Is het niet zijn pees dan moeten we verder zoeken waarom mijn maatje kreupel loopt, we hebben al 3 weken gestapt en in stap issie in ieder geval rad...

Hier staat overigens de hele geschiedenis over Miro's probleempjes in 2002/2003/2004:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=138383&hilit=

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=165073&hilit=

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:51

Mooi! Vanessa is een toppie DA.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:59

en, wat was het?

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 17:33

We hebben geen peesscan gehad, Vanessa zei me dat bij een peesbeschadiging het paard zelden kreupel loopt en ze wou eerst even verder zoeken. Miro liep inderdaad in draf kreupel maar niet erger na de buigproef. Vanessa heeft hem na overleg met mij de hoef verdoofd waarna Miro al een heel stuk makkelijker liep (minder voorzichtig). Nu had ze alleen de echo apparatuur bij zich dus komt ze vrijdag rond 12.30 röntgenfoto's maken...Als het inderdaad Miro's hoef is krijgt hij speciaal beslag (of kan ik hem hopelijk op zijn schoenen laten lopen :/).
Even afwachten dus maar ik ben blij dat het niet zijn pees is...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:30

AnjaKos schreef:
Ik hoorde van een stalgenootje dat Gooiland een mobiel apparaat heeft voor het maken van een pees echografie, heeft iemand hier ervaringen mee?? Miro heeft in 2003 al 9x een echo gehad in Emmeloord maar is nu helaas na 1,5 jaar de oude te zijn geweest weer kreupel en nu wil ik weten of dit de "oude" blessure weer is...

Dank alvast voor jullie reacties!

Iemand bij mij op stal heeft heeft ook zo'n pees echo laten maken door gooiland (mobiel) en zij was er erg tevreden mee... Ze konden alles goedzien en het was ook zeer duidelijk...

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 06:42

Duim voor je dat het niets ernstigs is Anja !
Geef Miro maar een dikke knuf Ach gut

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 19:04

Vrijdag heeft Vanessa foto's gemaakt daaruit bleek dat Miro een nogal apart hoefbeen heeft maar dat dat waarschijnlijk niet het probleem is. Miro heeft wel lichte artrose aan zijn rechter hoefbeente, iets wat ik al verwacht had en wat op te lossen (of te onderdrukken) is met poeders zoals Joint Supplement of MSM Zwavel. Morgen hoor ik of van Gorkum nog iets anders ziet op de foto's. Haha!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 10:56

Super fijn dat je je paard niet op de trailer hoeft te zetten he!

Hopen dat het met aangepast beslag op te lossen is.

Paul heeft mijn merrie ook gekeurd en foto's gemaakt i.v.m OCD operatie. Gelukkig is ze 100% goed en staat ze alweer ruim een half jaar bij mij op stal blij te wezen.

Succes!

AnjaKos

Re: Dierenkliniek Gooiland --> mobiele Echografie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 12:54

Miro heeft hoefschoenen en ik wil hem heel graag zonder ijzers laten, ijzers gaan bij Miro maar 4 weken mee dus dat is een heel duur grapje en ook niet bevoordelijk voor zijn pezen. Vanessa belde net dat ze met van Gorkum naar de foto's heeft gekeken en dat het inderdaad een lichte beschadiging aan het hoefbeen is dus in hele lichte mate artrose. Ze wilden Miro Quadrisol geven en dan niet in het land. Ik wil hem perse wel in het land hebben omdat Miro anders als enige op stal staan en alle andere paarden wel lekker buiten aan het spelen zijn, dan duurt het maar wat langer maar dan is Miro in ieder geval wel gelukkig. Nu gaat Miro hopelijk (als het weer meezit) volgende week het land in en laat ik hem 6 weken met rust. Over 6 weken moet ik Vanessa weer bellen over hoe het gaat Haha!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:53

Quadrisol is ook een erg duur geintje, zal ik je zeggen.
Dan kan je nog beter via de 'zwarte' kanalen aan Bute komen.

Fijn dat je hem wel het land opgooit, Hopen dat het zo ook geneest he!

Hoe kan die beschadiging zijn opgetreden aan zijn hoefbeen?

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 17:24

Is een hele lichte vorm van Artrose, Miro wordt 11 dus hij heeft er de leeftijd voor.